نتایج جستجو

از الکتاب
  • پناهى، و امامت خاصه امير المؤمنين عليه السّلام بعد از «1» تفسير ابو الفتوح، جلد 4، صفحه 195. تفسير اثنا عشرى، ج‌3، ص: 81 پيغمبر بلافاصله، و امامت ائمه از
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
  • جانب خدا آورده، و در كليه امور متوجه به حق باشد؛ به حصول اين مقام، الطاف خاصه ربوبى شامل حال او گردد. در كتاب كافى- شيخ كلينى رضوان الله عليه روايت نموده
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • تفسير برهان، ج 1 ص 479. تفسير اثنا عشرى، ج‌3، ص: 114 يافته. به اين آيه، امامت خاصّه بلافاصله آن سرور بعد از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله ثابت گردد. شأن نزول:
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • النساء ٥٤ (رده امامت آل ابراهیم)
    «حاسد»، آنانكه حسد بردند بر نبوت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و بر امامت آل اطهار او. «1» فَقَدْ آتَيْنا آلَ إِبْراهِيمَ‌: پس بتحقيق ما عطا فرموديم
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • امت اثبات امامت ميشود زيرا كه شاهد بر شاهد شدن پيغمبر (ص) نسبت باين امّت متصور نيست جز بوجود امام كه شاهد اول باشد و شايد باين ملاحظه منكرين امامت انكار شمول
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۳۷. ابن عيينه و تفسير كشف الاسرار از عامه و تفسير مجمع البيان از خاصه.
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • از بعثت آن حضرت توقع داشتند منصب رسالت را. 6- مراد به ملك، امامت باشد، يعنى عطا مى‌كنى امامت را به هر كه خواهى، و باز دارى از هر كه خواهى، چنانچه فرمايد:
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • آل عمران ٢٨ (رده ولایت و امامت)
    ۲، ۳ مسلمانان: ۱، ۲، ۳، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۳ نظام سیاسى: ۱۰ واجبات: ۲۱ ولایت و امامت: ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۹ ولایت تکوینى: ۷ طبرسي، مجمع البيان في
    ۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • البقرة ١٩٦ (رده ولایت و امامت:)
    ولایت و امامت: ۲۶ طبرسی، مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ‌۱، ص ۱۱۱. محمدباقر محقق،‌ نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه،
    ۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • نازل شده، هنگامى که گفته بود من به خداى ستارگان کافر هستم. بعضى از مفسرین خاصه منظور از انسان در آیه را با ذکر معنى خاصى، امیرالمومنین‌ على علیه‌السلام
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۵۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • 6- در دست گرفتن مديريّت جامعه، آرزوى عبادالرحمن است، زيرا عهده‌دار شدن امامت و رهبرى متّقين، ارزش است. «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً» 7- در دعا
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • است به آنكه حضرت ابراهيم عليه السلام بنده برگزيده و شايسته خدا، و سزاوار امامت و تقدم و مرتبه اذعان در زمانى كه الهام نمود در خاطر او دلايل مؤديه به معرفت
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • ميدانيد. تفسير مخلوط نمودن حق را بباطل بآنستكه اقرار نمودند به نبوت محمد (ص) و امامت على (ع) كه حق بود و انكار نمودند آندو را كه گفته‌اند و بعد از پانصد سال ديگر
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • اخرى: در طاعات و عبادات، خشوع جوارح و خضوع قلب را مراعات بنمايد تا منظور نظر خاصه الهيه واقع شود، و لكن سلوك به چنين طريقه‌اى بايد به دستور شرع انور باشد نه
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • بانها مگر متمردان.. تفسير فرستاديم آياتيكه دلالت دارد بر صدق تو در نبوت و امامت برادرت على (ع) كه واضح است دلالت آنها بر كفر كسيكه شك كند در شأن شما دو نفر
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • گرفته است، مى‌شود. در قرآن به مسئله امامت، عهد گفته شده است: «لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ» «1» يعنى پيمان من «مقام امامت» به افراد ظالم نمى‌رسد. پس وفاى
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۳۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • الهى است. إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ‌ ... وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا 4- در نبوّت (و امامت) سن خاصى شرط نيست. فِي الْمَهْدِ ... جَعَلَنِي نَبِيًّا قالَ إِنِّي عَبْدُ
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • صادق عليه السلام فرمودند: «انذار هميشگى بايد همراه با منذر هميشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نيز تا ابد بايد همراه قرآن باشد». «3» معمولًا در انسان‌ها انگيزه‌ى
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • ثانيا امتحان و آزمايش براى مردم و تمتيع آنانى به زمانى، ثالثا پس از تصديق به امامت آن حضرت و اينكه رفتار و گفتار و برخاستن و نشستن ائمه عليهم السلام بر وفق
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • جلد 9 - صفحه 435 حال آنكه حضرت اسمعيل عموى حضرت يعقوب بوده، و حديث مشهوره خاصه و عامه از حضرت نبوى صلّى اللّه عليه و آله: لا يزال يقلبنى اللّه من اصلاب
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • مكرشان وافى براى آنكه بركنده و زائل شود بآن از جاى خود اعلام نبوت و آثار امامت و ادلّه و براهين قائمه بر اديان حقّه و شرائع الهيّه‌اى كه مانند كوههايند
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • دشمنان، چنانكه با نمرود كه دشمن او بود، به جا آورد. و ايضا مرتبه نبوت و امامت كه ارفع مقامات است به او عنايت و مرحمت نمود. وَ مَنْ أَحْسَنُ دِيناً مِمَّنْ
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۸۴. تفسير ثعلبى و هبة‌الله بن سلامه در كتاب ناسخ از عامه و صاحب روض الجنان از خاصه. ابوداود و تفسير ابن ابى‌حاتم
    ۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • اسماء و صفات: سمیع اسماء و صفات ۹ ; علیم اسماء و صفات ۹ اللّه: علم اللّه ۱۰ امامت:۴، ۶ تاریخ: صدر اسلام ۱، ۱۱، ۱۲ ; ذکر حوادث تاریخ ۲ تجربه: اهمیّت تجربه ۷
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • بنبوت‌ بيست‌ امر لازم‌ ‌است‌ هشت‌ امر ‌در‌ نبوّت‌ عامه‌ و 12 ‌در‌ نبوّت‌ خاصه‌ ‌که‌ ‌ما ‌در‌ مجلد اول‌ كلم‌ الطيّب‌ ‌از‌ صفحه 179 ‌الي‌ صفحه 389 بحث‌ نبوت‌
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
  • گردد. تبصره: در آيه شريفه سه مطلب است. مطلب اول: منتخبين در مباهله: به اتفاق خاصه و عامه، وقتى اين آيه نازل شد، حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم خواند
    ۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • فرمود، و از دوم، على عليه السّلام را خلق و در او ولايت و طهارت و شجاعت و امامت داد، اينست فرمايش الهى «و هو الّذى خلق من الماء بشرا فجعله نسبا و صهرا فانا
    ۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • قسم به آنكه مبعوث فرمود مرا به نبوت، بتحقيق واجب شد بر تو وصايت و خلافت و امامت بعد از من. عبد اللّه ابى و منافقان جسارت نمودند و گفتند: حضرت محمد «صلى اللّه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۴۱. تفسير روض الجنان يا روح الجنان از خاصه. تفسير روض الجنان و تفسير برهان از خاصه. تفسير كشف الاسرار و صحيح بخارى
    ۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • عمل صالح شامل ميشود اعمال قلبيه را كه اعتقادات حقه باشد و اعتقاد به نبوت و امامت دو اصل اصيل آنها است و اقرار بلسان هم كه عمل زبان است لازم دارد خلاصه آنكه
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • ساير كفار با اهل اسلام بيشتر است زيرا مشركان منكر توحيدند چه رسد بنبوت و امامت و ساير اصول دين و مذهب پس هيچ قدر مشتركى با اهل اسلام ندارند و بكلى از وادى
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • حضرت نظر غضبانه نموده فرمود: اين گفتار را واگذار، آن كس كه معترف به حقوق و امامت ما باشد، نرود به عقوق و مخالفت ما. آيا نمى‌دانيد اين طايفه پست‌ترين طوايف
    ۶۸ کیلوبایت (۵٬۶۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • صفات‌ ‌آن‌ و مسئله‌ نبوت‌ عامه‌ و امامت‌ عامه‌. 2‌-‌ عقل‌ ‌غير‌ مستقل‌ ‌که‌ محتاج‌ بضميمه‌ خارجيه‌ ‌است‌ مثل‌ نبوت‌ خاصه‌ ‌که‌ باقامه‌ معجزه‌ ‌ يا ‌ اخبار
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • تو تعداد شده و ساير نعم الهى كه شامل حال تو شده از مقام نبوّت و ولايت و امامت و قرآن و احكام و اخلاق حسنه و صفات فاضله خبر ده و شكر گزار باش و آشكار كن
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
  • را و زنده نمائيد آن را. علامه مجلسى رحمه الله فرمايد: مراد به امر ايشان، امامت و دلايل و فضائل و صفات ائمه هدى است، يا اعم از آن؛ و روايت اخبار و نشر آثار
    ۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • على قسم بخداونديكه مرا به نبوت مبعوث فرمود واجب شد براى تو وصايت و خلافت و امامت بعد از من پس منافقين از قبيل عبد اللّه بن ابىّ و يارانش گفتند گمراه شد محمّد
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
  • طلب مغفرت مينمايند از خدا براى اهل ايمان بتوحيد خدا و نبوّت محمد مصطفى و امامت ائمه هدى چنانچه از حضرت رضا و حضرت صادق عليهما السلام نقل شده كه استغفار
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
  • محمدباقر محقق،‌ نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار
    ۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • تو تعداد شده و ساير نعم الهى كه شامل حال تو شده از مقام نبوّت و ولايت و امامت و قرآن و احكام و اخلاق حسنه و صفات فاضله خبر ده و شكر گزار باش و آشكار كن
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۴۰۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۴
  • و ستارگان را براى هدايت و استفاده‌ى مخلوقات مسخّر آنان قرار داد، رسالت و امامت و اهل‌بيت عليهم السلام را نيز در مسير استفاده و هدايت آنان قرار داد، چنانكه
    ۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • تو تعداد شده و ساير نعم الهى كه شامل حال تو شده از مقام نبوّت و ولايت و امامت و قرآن و احكام و اخلاق حسنه و صفات فاضله خبر ده و شكر گزار باش و آشكار كن
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۵۸۱ واژه) - ‏۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۶
  • وجود نداشته باشد و عينا موافق واقع از كار در آيد. ۳ - روايتى است از عامه و خاصه كه: على (عليه السلام) بعد از رحلت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) از
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
  • اقسام وجود را دارا نبوديد. ذات قادر متعال به حكمت بالغه اعطاء وجود، و كيفيت خاصه از اعضاء و تفسير اثنا عشرى، ج‌1، ص: 103 جوارح به شما مرحمت و تسويه خلقت تام
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ‏۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۵
  • و تحول تو را در ميان نماز گزارندگان به قيام و ركوع و سجود و قعود وقتى كه امامت ايشان مى‌كنى. «1». بحار الانوار، ج 77، ص 20، روايت 4، به نقل از معانى الاخبار،
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • بتهاى خانه كعبه، و غير آنها را ارهاس و مقدمات النّبوة نامند. تكمله: مفسرين خاصه و اكثر عامه مانند: نيشابورى، بيضاوى، ثعلبى، سيوطى، زمخشرى، و بسيارى از ايشان
    ۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • مى‌گفتند: پيامبر بشرى مثل ماست و ادّعاى رسالتش افترا بر خداست، در مسئله امامت نيز چنين نسبتى را دادند. اين آيه مى‌فرمايد: اگر پيامبر بر خدا افترا ببندد
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۲۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
  • تمام امت پيغمبر؛ و لكن آنچه از اهل بيت وحى وارد شده آنست كه اين آيه شريفه خاصه خاتم الاوصياء، حضرت ولى عصر حجة بن الحسن عجل اللّه فرجه و شيعيان آن سرور
    ۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • (مانند زيد بن على) بودند. در صورتى كه امامت بكوچكتران از او (بواسطه كوچكتر بودنشان) نرسيد؟ فرمود: صاحب امر امامت بسه خصلت شناخته مى‏شود كه مختص باوست و
    ۳۹ کیلوبایت (۲٬۷۳۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
  • محمدباقر محقق،‌ نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شیخ طوسی و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱. طبرى و فريابى از مفسرين عامه نيز از مجاهد نقل نمايند كه چهار
    ۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
  • نماز گفته شد و جبرئيل بازوى حضرت را گرفت و مقدم داشت بر تمام انبياء براى امامت بر ايشان و او نماز خواند و همه اقتدا كردند و بعد از نماز خزانه دار سه ظرف
    ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • موهبت هايى كه خداوند فقط به او ارزانى داشته است - از قبيل سبقت در اسلام و امامت - او را به خود نسبت داده. و در دومى، پروردگار را به خودش و ديگران نسبت داده،
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ‏۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۶
  • تنها درباره آن افرادى از ذريه ات مستجاب است كه ستمكار نباشند، چون عهد من (امامت ) به ستمكاران نمى رسد. و نيز مانند تصرفى است كه در آن دعاى ديگرش كرده و آن
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۶ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۲