نتایج جستجو
از الکتاب
- اين آيه بحث روایتی رواياتى درباره كتابت و استنساخ اعمال تفسیر آیات وَ إِذا قِيلَ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ السَّاعَةُ لا رَيْبَ فِيها قُلْتُمْ ما نَدْرِي۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۳
- تفسیر آیات فَبَدَّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ قَوْلًا غَيْرَ الَّذِي قِيلَ لَهُمْ فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ رِجْزاً مِنَ السَّماءِ بِما كانُوا يَظْلِمُونَ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- فراخوانى به جنگ. (یأیها الذین ءامنوا ما لکم إذا قیل لکم انفروا فى سبیل اللّه) به کارگیرى فعل مجهول (قیل) و عدم ذکر نام و خصوصیات کسى که فرمان جهاد را صادر۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- تعقل نميكردند و هدايت نيافته بودند باز از آنان پيروي ميكنند) «اذا قيل» قائل پيغمبران الهي و مؤمنين بآنان هستند که از وظائف مهمه آنها۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- مىكردند. فرق مابين انصاب و اصنام را كه نقل شد در اقرب الموارد نيز بطور «قيل» آورده است. ناگفته نماندبه تصريح آيه اول، انصاب رجس اند و اين مىرساند كه۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- سقوط و تصادف و بلاي ناگهاني دامن آنها را ميگيرد «توقع زوالا اذا قيل ثم» «ناگهان بانگي بر آمد خواجه مرد). وَ إِنَّ الدّارَ الآخِرَةَ لَهِيَ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بالغ بر بيست و پنج قول که در منظومه سبزواري اشاره ميكند (و قيل لا علم له بذاته ] (آیه 111)- در این آیه برای تأکید بیشتر اضافه میکند:۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- موضوع علم الهي اقوال زيادي است که در منظومه سبزواري ميگويد: و قيل لا علم له بذاته ] (آیه 9)- سپس به صورت یک استفهام انکاری توأم با تهدید،۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- موضوع علم الهي اقوال زيادي است که در منظومه سبزواري ميگويد: و قيل لا علم له بذاته ] (آیه 10)- «و آنچه در درون سینهها (از کفر و ایمان،۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- آخرین سخن خلایق در قیامت است. (و قیل الحمد للّه ربّ العلمین) ۱۲ - همه ستایش ها از آن خداوند است. (و قالوا الحمد للّه ... و قیل الحمد للّه) «ال» در «الحمدللّه»۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۴۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- در مرتبه بعد مؤمنين ميباشند که كفار را دعوت مينمودند، و لذا «قيل» را بفعل مجهول آورده و فاعل آن را معين ننموده است و مراد از۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- الفصل» توصیف عذاب تكذیب کنندگان روز قيامت مقصود از ركوع در آيه: «وَ إذَا قِيلَ لَهُمُ اركَعُوا لا يَركَعُون» بحث روایی: چند روايت در ذيل برخى آيات گذشته۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۲ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۳
- الموارد گفته است . ابن اثير در نهايه گويد: مراد از آن صفت و حالى است كه عرب قيل از اسلام داشتند از قبيل جهل به خدا و رسول و افتخار بانساب و خود پسندى و ظلم۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- / ). «إِرْجِعُوا وَرَآءَکُمْ»: به عقب برگردید. مراد برگشتن به دنیا است. «قِیلَ»: گویندگان آن مؤمنان یا فرشتگانند. «سُورٍ»: دیوار بلند. باره. بارو. «بابٌ»:۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۱۸ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- آیات شامل این کلمه قول (۱۷۲۲ بار) قَوْل و قيل به معنى مطلق سخن گفتن و سخن است در اقرب الموارد گفته: قول به معنى كلام يا هر لفظى است كه زبان آن را افشاء۵ کیلوبایت (۴۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۶
- فاعل محذوف «قیل» به قرینه «منا» خداونداست. ۲- خداوند ، نوح(ع) و همراهانش را ، به تأمین سلامتى و نزول نعمتهاى پرخیر و برکت نوید داد. (قیل ینوح اهبط بسلم۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- موضع نفاق آلود ایشان (و لیعلم الّذین نافقوا و قیل لهم تعالوا ... لو نعلم قتالاً لاتّبعناکم) جمله «و قیل لهم تعالوا ... » توضیحى است براى جمله «و لیعلم۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- يَوْمَئِذ لِلْمُکَذّبِين وَيْل لا فَبِأَي ارْکَعُوا حَدِيث لَهُم بَعْدَه قِيل يُؤْمِنُون إِذَا وَ در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۵
- آیات شامل این کلمه دخل (۱۲۶ بار) قِيل الْجَنّة فَاسْمَعُون بِرَبّکُم قَال آمَنْت يَا إِنّي مُبِين لَيْت ضَلاَل قَوْمِي بِمَا يَعْلَمُون غَفَر در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۶
- آیات شامل این کلمه کفف (۱۵ بار) وَ لَهُم أَيْدِيَکُم قِيل الّذِين أَقِيمُوا إِلَى الصّلاَة تَر لَم آتُوا الزّکَاة ضَعِيفا أَ فَلَمّا کُتِب در حال بارگیری۱ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۳