نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۴۰ از ۴۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • از تو پيروى كند جهنم را از شما همگى پر مى كنم ! تفسير : ماجراى سركشى و عصيان ابليس در هفت سوره از سوره هاى قرآن اشاره به آفرينش انسان و چگونگى خلقت او شده
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
  • مريم ٤٤ (رده اقرار به ناپسندى عصیان از خدا)
    عبادت: عبادت شیطان ۲، ۴; نهى از عبادت شیطان ۱ عصیان: عصیان از خدا ۶، ۷; موانع عصیان ۱۰; ناپسندى اصرار بر عصیان ۱۲ عمل: عمل ناپسند ۹، ۱۲ کفران: کفران نعمت
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • طه ١٢٤ (رده آثار عصیان از خدا)
    عوامل سختى زندگى ۱، ۳، ۱۰; مراد از زندگى سخت ۱۲ سختى: عوامل رفع سختى ۲ عصیان: آثار عصیان از خدا ۱ غافلان: کورى اخروى غافلان ۵; منشأ حشر غافلان ۹ غفلت: آثار
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • البقرة ٣٨ (رده آثار عصیان آدم)
    شدن آثار وضعى آن تلازم نیست. آدم(ع): آثار عصیان آدم(ع) ۲; اخراج آدم(ع) از بهشت ۱، ۴; بشارت به نسل آدم(ع) ۴; عصیان آدم(ع) ۱; قصه آدم(ع) ۴; محرومیت از بهشت
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • هم‌نشين شيطان گرديده است. «قَرِينُهُ» 2- ابليس، به ربوبيّت خدا معترف است. «قالَ قَرِينُهُ رَبَّنا» 3- به هوش باشيم كه ابليس در قيامت از خود سلب مسئوليّت مى‌كند
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
  • پيدا كرده است. چنانكه ابليس در اين باره به خدا عرض كرد: [اسراء:62]. مرا خبر ده از اينكه بر من برترى دادى و گرامى داشتى. نظر ابليس از تكريم همان خلافت آدم
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
  • گناه نيست معنى ظلم و عصيان و غوايت آدم پس چرا آدم توبه كرد؟ بحث روايتى بهشت آدم بهشت دنيائى بوده مراد بهشت دنيوى بهشت برزخى است ابليس چگونه خود را به آدم
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • منحرف شدن توسط او (و قال لاتخذن من عبادک نصیباً مفروضاً) ۸- شرک و بت پرستى، عصیان از بندگى خداوند و پذیرش سلطه شیطان است. (ان یدعون من دونه الا انثاً ... قال
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • هيچ كس ستم روا نمى‌دارد. و کتاب اعمال نیک و بد خلق را پیش نهند، آن گاه اهل عصیان را از آنچه در نامه عمل آنهاست ترسان و هراسان بینی در حالی که (با خود) گویند:
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • نمى‌تواند روشن سخن بگويد بهترم. جمله‌ى‌ «أَنَا خَيْرٌ» در قرآن، يك بار از ابليس صادر شده است و بار ديگر از فرعون. دشمن، كوچك‌ترين نقطه‌ى ضعف را بزرگ جلوه
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • نتواند به من ضرر رساند. پس هيچ خدائى برتر از من نباشد. در لطائف- نقل نموده كه ابليس اين سخن شنيد، گفت مرا طاقت شنيدن اين كلام نيست زيرا من دعوى خيريت كردم بر
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ‏۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۷
  • كلام حذف شده است پس اى حبيب من تو نبايد خودت را از هموم و غموم بر كفر و عصيان آنها هلاك كنى همه كارها با خدا است خدا ميداند آنها چه كرده و ميكنند و همه
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۴ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
  • ذيل‌ ‌آيه‌ وَ إِذ قُلنا لِلمَلائِكَةِ اسجُدُوا لِآدَم‌َ فَسَجَدُوا إِلّا إِبلِيس‌َ«1» بمقداري‌ ‌که‌ ‌در‌ خور ‌اينکه‌ كتاب‌ ‌است‌ بيان‌ خواهيم‌ نمود. «امر
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
  • جمله «لأملأنّ ...» تفسیر شده است - همان سخنى است که خداوند در داستان آدم و ابلیس فرمود: «فالحق والحق أقول. لأملأنّ جهنم منک و ممن تبعک منهم أجمعین»; حق این
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • من آنرا شكستم ، ولى نشكست ، يعنى از عمل من متاءثر نشد، پس عصيان بمعناى متاءثر نشدن است ، و عصيان امر و نهى هم بهمين معنا است ، و اين هم در مخالفت تكاليف
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
  • به خاطر استحقاقى كه دارد گمراه كند ابليس را بر او مسلط مى سازد تا از جانب خير به شر معطوفش نمايد هر چند اين تصرف ابليس به حد جبر و اضطرار نرسد. ترجمه تفسير
    ۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
  • اسرائيل عابدى بود مكرر مى‌گفت: (الحمد للّه ربّ العالمين و العاقبة للمتّقين) ابليس از مداومت او بدين گفتار در خشم شده، شيطانى نزد او فرستاد به او گفت (و العاقبة
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • رود و آن را طولانى سازد ابليس فرياد ندامت سر ميدهد: اى واى بر من كه ايشان فرمانبردارى و اطاعت خداوند كردند و من نافرمانى و عصيان كردم، آنان سجده كردند و
    ۶ کیلوبایت (۳۷۰ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
  • آن گونه كه ابليس را قرار داد. اينجا بود كه ابليس از سوى خداوند مورد مؤ اخذه و بازپرسى قرار گرفت : تفسير نمونه جلد ۱۹ صفحه ۳۳۸ «فرمود اى ابليس ! چه چيز مانع
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۵ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۰
  • ديگر كه درباره ساير پيامبران در قرآن آمده است كه نسبت عصيان به آنها داده شده ، همگى به معنى عصيان نسبى و ترك اولى است ، نه گناه مطلق توضيح اينكه : گناه
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴