نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۴۰ از ۲۱۷
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • 45 سوره نساء گويد: باء براى تأكيد اتصال به فاعل كفى اضافه مى‏شود. ولى از انصاف نبايد گذشت اگر باء در اين گونه موارد زائد مى‏بود لازم بود كه در «كَفَى اللّهُ
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۹۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۵
  • راستگو باشم لعنت بر شما نازل خواهد شد و اگر دروغگو باشم بر من. گفتند: با انصاف آمدى و قرار مباهله گذاشتند. چه دعوت بزرگ و حيرت انگيزى!!! رسول خدا «صلى اللّه
    ۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۷۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
  • إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ‌: بدرستى كه خداوند سبحان امر مى‌فرمايد به انصاف و اعتدالى كه در آن ميل و انحرافى نباشد، و اين در اعتقاديات و عباديات و اخلاقيات
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • بود و چون از جهات عديده كه مكرّر بيان شده اعجاز و بر حق بودن قرآن بر اهل انصاف ظاهر و هويدا است مجادله و معارضه نميكنند در آيات آن بطعن و ردّ و اشكال مگر
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
  • دست فرعون هلاك خواهد شد. تنبيه: شخص عاقل منصف اگر چنانچه در امور خود رعايت انصاف را نموده، از حكم عقل سليم تجاوز ننمايد، و اغراض شخصيه و هواهاى نفسانيه و
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • بتوسط جبرئيل بر خاتم انبياء صلى اللّه عليه و آله و سلّم تا مردم تجاوز از انصاف و عدل با يكديگر ننمايند و براى تأكيد اين معنى فرموده و برپا داريد اى بندگان
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۳۱ واژه) - ‏۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
  • الظَّالِمُونَ‌: پس آن مفتريان، ايشانند ستمكاران، و هيچ ظلمى بالاتر از ترك انصاف و مكابره با حق نيست بعد از واضح شدن آن. فَمَنِ افْتَرى‌ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ
    ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • است. (و أوفوا الکیل ... وزنوا بالقسطاس المستقیم ذلک خیر) ۴- رعایت عدل و انصاف اقتصادى، در پى دارنده عاقبت و فرجامى نیک است. (ذلک خیر و أحسن تأویلا) «تأویل»
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • تُصاحِبْنِی قَدْ بَلَغْتَ مِنْ لَدُنِّی عُذْراً). این جمله حکایت از نهایت انصاف و درونگری موسی می‌کند، و نشان می‌دهد که او در برابر یک واقعیت، هر چند تلخ،
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • آنكه بدون اطاعت يا با معصيت خوردن ربا ممكن نيست شخص مشمول رحمت الهى شود و انصاف آنستكه اين نهايت مبالغه است در حرمت ريا و ترك طاعت رسول (ص). وَ أَطِيعُوا
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • وجود نيافتن است براى نبودن وجود دهنده و اين بيان اگر چه اتقن و امتن است ولى انصاف آنستكه بيان اوّل اظهر و انسب با سياق كلام است در توحيد از امام صادق عليه
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • حقير اگرچه قبيح بلكه اقبح افراد ظلم است لكن انصاف آنستكه قبحش ظاهر نيست ولى بدقت عقلى معلوم ميشود درست انصاف بده كه اگر كسى سيلى بروى خودش بزند يا بغير
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۸۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • بود و چون از جهات عديده كه مكرّر بيان شده اعجاز و بر حق بودن قرآن بر اهل انصاف ظاهر و هويدا است مجادله و معارضه نميكنند در آيات آن بطعن و ردّ و اشكال مگر
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۳۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • ابدى و تدبير امور هر دو دسته در آنعالم از عقاب و ثواب تفسير نموده‌اند و انصاف آنستكه اينمعنى اقرب بلغت و انسب در اعتبار و نظر است ولى چون اين آيات و امثال
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۹۳ واژه) - ‏۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۵
  • اللَّه در كنار هم مقايسه كنيم. 1- حتّى نسبت به دشمنان و شكنجه كنندگان، عدل و انصاف را مراعات بكنيد. «بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ» 2- مقابله به مثل، حقّ طبيعى و
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • اخلاق اسلامی را رعایت کرد، با اسیران معامله اسلامی نمود، با منحرفان رعایت انصاف و ادب کرد، از دروغ و تهمت پرهیز نمود، و حتی در میدان جنگ همان گونه که در
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • پيامبر اسلام (ص ) مى باشد واداشتن اهل كتاب به پرداخت جزيه مطابق با عدالت و انصاف است مراد از حق بودن دين ، و معناى توصيف اهل كتاب به عدم تدين به دين حق معناى
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • پيامبر اسلام (ص ) مى باشد واداشتن اهل كتاب به پرداخت جزيه مطابق با عدالت و انصاف است مراد از حق بودن دين ، و معناى توصيف اهل كتاب به عدم تدين به دين حق معناى
    ۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • نابود شود و قدر با قضا موافق گردد و علم الهى از غيب ذاتى بشهود خارجى برسد و انصاف آنستكه چنين تشبيهى باين سهولت و اختصار از قدرت بشر خارج و در اعلى درجه اعجاز
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • ابدى و تدبير امور هر دو دسته در آنعالم از عقاب و ثواب تفسير نموده‌اند و انصاف آنستكه اينمعنى اقرب بلغت و انسب در اعتبار و نظر است ولى چون اين آيات و امثال
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۶۲ واژه) - ‏۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۴