نتایج جستجو
از الکتاب
- و به دست آوردن است. و «إجتباء» به معناى اصطفاء (خالص چیزى را برگزیدن) و اختیار است (لسان العرب). بنابراین «إجتباه ربّه» یعنى، خداوند علاقه هاى آدم به این۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- را گم کرد (مصباح) گفتنى است مراد از ناکامى و گمراهى آدم - به قرینه وسوسه ابلیس - راه نیافتن او به آرزوهاى القا شده از سوى شیطان است. ۲۰ - عصیان پروردگار،۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت بحث روايتى (رواياتى درباره ((لسان صدوق فى الاخرين ))، استغفار ابراهيم۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- البقرة ٢٦٨ (رده اختیار انسان)انفاق و نیز انفاق از مال خبیث است. اسماء و صفات: علیم ۱۲ ; واسع ۱۲ انسان: اختیار انسان ۹ انگیزش: عوامل انگیزش ۷ انفاق: آثار انفاق ۱۳ ; آثار اجتماعى انفاق۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت بحث روايتى (رواياتى درباره ((لسان صدوق فى الاخرين ))، استغفار ابراهيم۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- اتى اللّه بقلب سليم )) در آيه : يوم لاينفع ...)) فرجام بد مشركان و جنود ابليس در قيامت بحث روايتى (رواياتى درباره ((لسان صدوق فى الاخرين ))، استغفار ابراهيم۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- نموده كه زمان ابتلاى ايوب عليه السلام ابليس خود را به صورت طبيب به زوجه ايوب نمود و مداواى او را از او طلبيد. ابليس گفت: مداواى او را مىكنم به شرط آنكه۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- الرعد ١١ (رده جبر و اختیار)لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم) ۷- تحولات اجتماعى و معیشتى بشر در اختیار خداوند و به دست اوست. (إن الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم) ۸-۷۸ کیلوبایت (۷٬۰۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- رحمت الهى است، و خداوند او را از رحمت واسعه خود رانده و دور ساخته به سوء اختيار خود شيطان كه امتناع از امر الهى و معارضه با حضرت سبحانى كرده است. بدين سبب۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آفريدگان خويش برترى كامل بخشيديم. ما آدمیزادگان را (با اعطاء عقل، اراده، اختیار، نیروی پندار و گفتار و نوشتار، قامت راست، و غیره) گرامیداشتهایم، و آنان۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- تفسیر:المیزان جلد۱۱ بخش۱۸ (بخش ملكه عصمت با مختار منافات ندارد و انصراف معصوم از گناه به اختيار اوست)غوايت است به تسويلات شيطان ، همچنانكه اين نسبت ها با اختيار مؤ من و كافر منافات ندارد، آن نسبت هم با اختيار معصومين منافات ندارد. پس چيزى از اينها، فعلى (كار)۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
- کثیراً و یهدى به کثیراً) ۱۵ - هدایت انسانها و نیز گمراهى آنها به دست خدا و در اختیار اوست. (یضل به کثیراً و یهدى به کثیراً) ۱۶ - از امام صادق (ع) روایت شده که۸۲ کیلوبایت (۶٬۸۷۰ واژه) - ۳ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۲۱
- ميترسم كه برسد تو را عذابى از خداوند بخشنده پس بوده باشى مر شيطان را تحت اختيار گفت آيا رو گردانى تو از خدايان من اى ابراهيم هر آينه اگر باز نه ايستى البته۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- «برای (شکرانهی تعلیم) آدم (برای من) سجده کنید.» پس (همه) سجده کردند، جز ابلیس (که) از سجدهکنندگان نبود. (خدا) فرمود: «چون تو را به سجده امر کردم چه چیز۱۳۰ کیلوبایت (۶٬۷۱۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- خونش سیراب کردم». تفسیر آیات ۱- جواز روى برتافتن از جبهه نبرد به منظور در اختیار گرفتن موضعى جدید علیه دشمن یا پیوستن به گروهى از همرزمان خویش (و من یولهم۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- خدا، بندگان مختار باشند در قبول و ردّ؛ هر كه به اختيار پيروى نمود مهتدى و رستگار شد، و هر كه به سوء اختيار قبول ننمود كافر و هلاك گرديد. چنانچه نسبت به مؤمنين۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- جمله «لأملأنّ ...» تفسیر شده است - همان سخنى است که خداوند در داستان آدم و ابلیس فرمود: «فالحق والحق أقول. لأملأنّ جهنم منک و ممن تبعک منهم أجمعین»; حق این۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: اول كسى كه عمل قوم لوط را نمود ابليس بود. سوره الأعراف «7»: آيات 80 تا 81 وَ لُوطاً إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ أَ تَأْتُونَ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- نتواند به من ضرر رساند. پس هيچ خدائى برتر از من نباشد. در لطائف- نقل نموده كه ابليس اين سخن شنيد، گفت مرا طاقت شنيدن اين كلام نيست زيرا من دعوى خيريت كردم بر۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۷
- مَثَلًا مِنْ أَنْفُسِکُمْ). و آن مثال این است که اگر بردگان و مملوکهایی در اختیار شما باشد «آیا این بردههای شما در روزیهایی که به شما دادهایم شریک شما میباشند»؟۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷