أَتْمَمْت: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
(Added word proximity by QBot)
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/أَتْمَمْت | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/أَتْمَمْت | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۴: خط ۵:
*[[ریشه تمم‌ | تمم‌]] (۲۲ بار) [[کلمه با ریشه:: تمم‌| ]]
*[[ریشه تمم‌ | تمم‌]] (۲۲ بار) [[کلمه با ریشه:: تمم‌| ]]


=== قاموس قرآن ===
به آخر رسيدن. [مائده:3]، [بقره:233]. [انعام:154] پس به موسى كتاب داديم براى آخر رسيدن و تمام شدن بر آنكه نيكوكارى كرد و براى تفصيل هر چيز مى‏شود مراد آن باشد كه شريعت موسى در دوران خود تمام شدن و گسترش يافتن شريعت‏هاى قبل بود لذا «تماماً» فرموده است در جوامع الجامع آن را اتمام كرامت و نعمت بر محسنين يا اتمام نعمت بر موسى «عليه السلام» فرموده است به نظرم مراد آن است كه دين موسى در موقع خود دين تمام بود مخصوصاً به قرينه «وَ تَفْصيلاً لِكُلِّ شَى‏ءِ» كه در ذيل آيه است على هذا اين آيه نظير [مائده:3].
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
وَ:100, لَکُم:51, عَشْرا:40, عَلَيْکُم:40, فَإِن:40, نِعْمَتِي:36, أَن:36, دِينَکُم:36, فَمِن:36, حِجَج:36, عِنْدِک:33, ثَمَانِي:33, أَکْمَلْت:29, تَأْجُرَنِي:29, رَضِيت:29, الْيَوْم:25, مَا:25, عَلَى:21, الْإِسْلاَم:21, أُرِيد:21, اخْشَوْن:21, هَاتَيْن:18, دِينا:18, فَمَن:14, أَشُق:14, ابْنَتَي:14, تَخْشَوْهُم:14, عَلَيْک:10, إِحْدَى:10, فَلا:10, اضْطُرّ:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::أَتْمَمْت]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۸

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

به آخر رسيدن. [مائده:3]، [بقره:233]. [انعام:154] پس به موسى كتاب داديم براى آخر رسيدن و تمام شدن بر آنكه نيكوكارى كرد و براى تفصيل هر چيز مى‏شود مراد آن باشد كه شريعت موسى در دوران خود تمام شدن و گسترش يافتن شريعت‏هاى قبل بود لذا «تماماً» فرموده است در جوامع الجامع آن را اتمام كرامت و نعمت بر محسنين يا اتمام نعمت بر موسى «عليه السلام» فرموده است به نظرم مراد آن است كه دين موسى در موقع خود دين تمام بود مخصوصاً به قرينه «وَ تَفْصيلاً لِكُلِّ شَى‏ءِ» كه در ذيل آيه است على هذا اين آيه نظير [مائده:3].


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...