نتایج جستجو
از الکتاب
- متفاوت است) 4- در نهى از منكر، شرط سنّى وجود ندارد. «قالَ لِأَبِيهِ» 5- نهى از منكر را از نزديكان خود شروع كنيم. «قالَ لِأَبِيهِ» 6- در نهى از منكر، تعداد۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- آمده: «اَنْكَرْتُهُ اِنْكاراً» يعنى او را نشناختم. انكار به معنى عيب گرفتن و نهى كردن نيز آمده است. [نحل:83]. نگارنده گويد: انكار نوعى عدم قبول است. [هود:70]۴ کیلوبایت (۳۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۴
- آمده: «اَنْكَرْتُهُ اِنْكاراً» يعنى او را نشناختم. انكار به معنى عيب گرفتن و نهى كردن نيز آمده است. [نحل:83]. نگارنده گويد: انكار نوعى عدم قبول است. [هود:70]۴ کیلوبایت (۳۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۶
- الممتحنة ١٣ (رده نهى از دوستى با یهود)ممتحنه شرایط بيعت زنان مؤمن با رسول خدا«ص» يادآورى شقاوت و هلاكت ابدى يهود و نهى از دوستى با آنان بحث روايتى چند روايت درباره ازدواج با زنان كافر تفسیر آیات۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- آل عمران ٩٨ (رده نهى از منکر)کعبه ۲ گمراهى: ۳ موانع گمراهى ۸ محمّد (ص): مسؤولیت محمّد (ص) ۱ مسلمانان: ۷ نهى از منکر: ۳ طبرسي، مجمع البيان في تفسير القرآن، ج ۲، ص ۶۹۳. محمدباقر محقق،۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- يوسف هو قصد دنو اين لقى ارض قمص اذ نزع قمر اذن مسس هجر حسن رسل بل خوض ثلل نهى نبء عند۱۰ کیلوبایت (۸۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- الإسراء ٢٢ (رده نهى از شرک)شده در برداشت فوق خلاصه مى شود - مرتبط است. ۲- اطلاق واژه «لاتجعل» که شامل نهى از هرگونه شرک مى شود. ۳- لزوم عقیده به یگانگى در وجود و افعال خداوند (لاتجعل۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- باقى است. «بقيّه» باقى مانده. [هود:86]، اين آيه در داستان شعيب است كه بعد از نهى از تنقيص مال مردم مىگويد: بقيّه خدا يعنى بقيّه كسب حلال كه نفع آن باشد براى۵ کیلوبایت (۳۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- اسرافكاران برادران شياطين هستند نهى از افراط وتفريط در انفاق نهى از فرزند كشى (چه دختر وچه پسر) از بيم فقر وگرسنگى كه در عرب رسم بوده نهى شديد از زناكارى بحثى قرآنى۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- واژه هاى (رغدا) و (ظالمين ) در آيه شريفه نهى خداوند از نزديك شدن به درخت نهى از شادى و خيرخواهانه بوده نه يك نهى مولوى آدم و همسرش شيطان را ميديدند همچنانكه۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- هود ١١٢ (رده نهى از شرک)((و لاتركنوا الى الّذين ظلموا...)) از آن نهى شده است منظور از ((الّذين ظلموا)) كه از اعتماد و تمايل به آنان نهى گرديده است سخن صاحب المنار درباره مراد از:۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- الشورى ٣١ (رده نهى از یأس)۷ مشکلات: آثار مشکلات ۹، ۱۰; منشأ مشکلات ۱۱ نیازها: نیاز به امداد ۸ یأس: نهى از یأس ۷۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۹
- الأنعام ٦٨ (رده مراتب نهى از منکر)الهى را در نهى از مجالست مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ: با گروه ستمكاران كه وضع تكذيب و استهزا مىكنند در موضع تصديق. تبصره- آيه شريفه نهى است از مجالست۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- نقل شده است. اين حجّ تمتّع همان است كه عمربن خطّاب تا آخر عمر از آن نهى مىكرد، علت نهى عمربن خطّاب آن بود كه مىگفت: خوش ندارم مردم ميان دو عمل با زنان نزديكى۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- ديدى تو آن كافرى را كه نهى ميكند بنده خدائى را وقتى كه نماز بخواند و ميدانى جزاء او را چنانچه قمّى ره نقل فرموده كه وليد بن مغيره نهى مينمود مردم را از نماز۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
- و وصيت نمائيم، مراد نهى از خوردن درخت است به نهى تنزيهى، يعنى اولى و شايسته بود كه بجا نياورد آن را. فَنَسِيَ: پس ترك نمود آدم نهى ما را و خورد از درخت۴۱ کیلوبایت (۳٬۹۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- طه ٤٤ (رده مراتب نهى از منکر)انگیزش موسى(ع) ۱۲; مسؤولیت موسى(ع) ۱; نرمى سخن موسى(ع) ۱ نهى از منکر: احکام نه از منکر ۴; مراتب نهى از منکر ۴ هارون(ع): آثار نرمى سخن هارون(ع) ۲; مسؤولیت۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ايمان، امر به معروف و نهى از منكر آمده جلد 1 - صفحه 587 است. «يؤمنون ... يأمرون» شيوهى قرآن اين است كه امر به معروف را قبل از نهى از منكر مىآورد و اگر۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- النمل ٨٢ (رده آثار ترک نهى ازمنکر)کافران ۹; وعده عذاب کافران ۵; هلاکت کافران ۴ معجزه: آثار معجزه ۹ نهى ازمنکر: آثار ترک نهى ازمنکر ۱۰ نیازها: نیاز به معجزه ۶ الدرالمنثور، ج ۶، ص ۳۷۷. الدرالمنثور،۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- الأعراف ٧٤ (رده نهى از افساد)پيرامون فساد و كفر و عناد نكردند با اينحال در جمله اخيره مبالغه فرموده در نهى از فساد چون عثى بمعنى فساد است و مؤكد بمفسدين شده است كه حال از فاعل است يعنى۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶