نتایج جستجو
از الکتاب
- چنانكه در آيه [بقره:184]. [بقره:256]. تفريع فرد بر كلّ است. در مذهب اهل بيت عليهمالسلام آيه بىشك درباره نكاح متعه است و آن تا قيامت حلال مىباشد در كافى۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- الجن ٢٢ (رده تساوى در کیفر)پیامبر(ص)، مأمور اعلام مصونیت نداشتن خویش در برابر عذاب الهى در صورت نافرمانى (قل إنّى لن یجیرنى من اللّه أحد) ۲ - هیچ کس - حتى پیامبران - در صورت نافرمانى، از۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۵
- الجن ٢٦ (رده علم به قیامت)علم غیب خدا ۱، ۴ رازدارى: اهمیت رازدارى ۵ علم غیب: منشأ علم غیب ۳ قیامت: علم به قیامت ۲; وقت قیامت ۲ کافران: وقت شکست کافران ۲; وقت عذاب کافران ۲ مؤمنان: صفات۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- را عياشى، در تفسير خود، از محمد بن مسلم، از آن جناب نقل كرده و اين روايت مطلبى را می گويد كه در هيچ يك از روايات قبلى نبود. و در تفسير قمى، در ذيل «يَومَ۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۸ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- مَتَاع (بخش تکرار در هر سال نزول)چنانكه در آيه [بقره:184]. [بقره:256]. تفريع فرد بر كلّ است. در مذهب اهل بيت عليهمالسلام آيه بىشك درباره نكاح متعه است و آن تا قيامت حلال مىباشد در كافى۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- المائدة ٤٨ (رده مصونیت قرآن)[خواست] تا شما را در آنچه به شما داده است بيازمايد. پس در كارهاى نيك بر يكديگر سبقت گيريد. بازگشت [همه] شما به سوى خداست؛ آنگاه در باره آنچه در آن اختلاف مىكرديد۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- اکرم (ص) (نزّل علیک الکتاب بالحقّ) تنزیل، معمولاً در مورد نزول تدریجى به کار مى رود. ۲ - مصونیّت قرآن - در هنگام نزولش به پیامبر (ص) - از هر گونه باطلى که۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- البقرة ٣٨ (رده پیروان ادیان در قیامت)است نقش توبه آدم و هبوط او به زمين در باز شدن راه براى هدايت انسان و قرار گرفتن او در طريق كمال اولين فرمان خداوند در تشريع دين براى آدم و ذريه او مگر پيامبر۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- يونس ١٥ (رده لقاءالله در قیامت)۳ ; ویژگیهاى قرآن ۳، ۱۲ قیامت: ترسناکى قیامت ۲۵ ; لقاءاللّه در قیامت ۵ ; مکذبان قیامت ۴ ; ویژگیهاى قیامت ۵، ۲۵ کیفر: تساوى در کیفر ۱۸ ; نظام کیفرى ۱۸ گناه:۵۸ کیلوبایت (۴٬۳۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- خدا را ده اسم است: پنج در قرآن است و پنج در قرآن نيست. امّا آنها كه در قرآن است عبارتند از: محمد، احمد، عبد اللّه، يس، ن. و پنج كه در قرآن نيست: فاتح، خاتم،۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- القلم ٣ (رده استقامت در تبلیغ)بيرون رفتن از خانه، خود را در آينه مىديد، موى خود را شانه مىزد و چه بسا اين كار را در برابر آب انجام مىداد. 19. هيچ گاه در مقابل ديگران پاى خود را دراز۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- آنان در پى گمراهى مسلمانان هستند. ۵- ضرورت توجه به وحى براى شناخت دشمن (و اللّه اعلم باعدائکم) ۶- جایگاه ویژه دشمن شناسى در تضمین هدایت و مصونیّت از انحراف۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- القلم ٤ (رده عوامل مؤثر در هدایت)بيرون رفتن از خانه، خود را در آينه مىديد، موى خود را شانه مىزد و چه بسا اين كار را در برابر آب انجام مىداد. 19. هيچ گاه در مقابل ديگران پاى خود را دراز۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- نزول اين آيه چنين روايت گرديده كه در زمان جاهليت بين اوس و خزرج در هر ماه جنگى وجود ميداشت و بعد از اسلام نيز هر وقت در مجلسى كه اين دو طائفه با هم مى نشستند،۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- الإسراء ٣٣ (رده اسراف در قتل)نموده كه در زنا شش اثر است سه در دنيا و سه در آخرت امّا آنسه كه در دنيا است آنستكه ابرو را ببرد و روزى را ببرد و عمر را كوتاه كند و امّا آنسه كه در آخرت است۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- البقرة ٢٥٥ (رده اذن در شفاعت)خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آنِ اوست. كيست آن كس كه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند؟ آنچه در پيش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- لعنتشان در دنيا بود و اما لعنتشان در روز قيامت مصداقش عذاب جاودانهاى است كه در آن روز گريبانشان را مى گيرد چون روز قيامت روز جزا است نه جز آن. و در اينكه۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۱۱ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۳
- به اعمال ننگين خود پايان دهند و يا در انتظار چنين سرنوشت دردناكى باشند. نكته ها: در دستورى كه در آيات مورد بحث در زمينه رعايت حجاب اسلامى به طور كامل آمده۳۶ کیلوبایت (۴٬۱۲۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۰
- عموم مؤمنين را در آن شركت داده. نكته اى كه در هر سه فقره رعايت شده اين است كه ابراهيم در همه آن ها، خودش را به عنوان مفرد و مستقل ذكر كرده. در دعاى اولش گفته۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۲۹ (بخش مقصود از اهل الذكر در آيه (فسئلوا اهل الذكر)اهل بيت عليهم السلام است)صفحه ۳۶۰ و در روضه كافى گفتارى از على بن الحسين (عليهما السلام ) در موعظه و زهد در دنيا نقل كرده كه در آن فرموده خداى تعالى رفتارى را كه در حق ستمكاران۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۳۳ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۹