نتایج جستجو
از الکتاب
- عُطِّلَتْ» خالى شدن حاملهها و گسيختن ذرّات موجودات از همديگر است تا ذرهاى در بطن ذرهاى نماند. کَامِلَة مَسَاکِين تِلْک إِطْعَام فَکَفّارَتُه مِن ذٰلِک رَجَعْتُم۶ کیلوبایت (۵۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- از آيات شريفه و در صفات امير المؤمنين است (الانزع البطين) که بطن آن مملو از ايمان و علم و كمالات است و از او جدا شده تمام۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ظَهَر مِنْهَا کَبَائِر يَجْتَنِبُون لا رَبّي تَقْرَبُوا إِلاّ حَرّم اللّمَم بَطَن إِذَا إِنّمَا إِن غَضِبُوا قُل يَعْلَمُون إِيّاهُم رَبّک بِالْحُسْنَى وَاسِع۶ کیلوبایت (۶۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- ظاهر آيه شريفه و يكي تفسير باطن آيه که گفتند قرآن هفت بطن دارد تا هفتاد بطن، اما تفسير ظاهر اينکه آيه شريفه: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- تسبيح گفته و استغاثه كرده است لذا بايد تقدير آيه اول «مِنَ الْمُسَبِحينَ فى بَطْنِ الْحُوتِ» باشد گرچه از اول هم از مسبحين بود. 4 آنچه از آيات به نظر مىآيد۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- ثِيابَهُم نوح آيه 6. يَعلَمُ ما يُسِرُّونَ وَ ما يُعلِنُونَ سرّ و علن، بطن و ظهر، جهر و خفية نسبت بعلم الهي مساوي است غيب و حضور بر او تفاوتي۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- به جهنم. و اما حديث مروى از پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله: الشّقىّ شقىّ فى بطن امّه: «1» 1- مراد آنست كه كسى كه معلوم است از حالش كه شقى مىشود به سبب ارتكاب۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- خدمت حضرت رسالة صلّي اللّه عليه و آله و سلّم اجازه بگيرد که در بطن نخل با قومش اقامه كند و متعرض مسلمين نباشند و در حقّش پيغمبر (ص)۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- ميگوييم اگر مراد از كتاب قرآن مجيد باشد عالم بظاهر و باطن بلكه هفتاد بطن و عالم بتأويلات قرآن منحصر باين خاندان است چنانچه ميفرمايد وَ ما۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- بيان ميفرمايد و البته علم جلد 12 - صفحه 177 بظاهر و باطن قرآن تا هفتاد بطن اختصاص باين خاندان دارد و اينکه اخبار چون مفصل است و در برهان۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- او بطن مقدم دماغ، و بسوى اين اشاره نمود به: مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ. 2- قوه وهميه، كه حكم نمايد در غير محسوسات به احكام مناسب محسوسات. و محلش بطن مؤخر۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- القائم لم يبق كافر باللّه و لا مشرك بالامام الّا كره خروجه حتّى لو كان كافر فى بطن صخرة قالت يا مؤمن فى بطنى كافر فاكسرنى و اقتله. حضرت صادق سلام اللّه عليه۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- المسبّحین ... و أنبتنا علیه شجرة من یقطین) ۶ - «عن أبى جعفر(ع) قال: لبث یونس فى بطن الحوت ثلاثة أیّام و نادى فى الظلمات ... أن لا إله إلاّ أنت سبحانک إنّى کنت۲۲ کیلوبایت (۲٬۰۰۲ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- است و آن اينست که خانهها را از پشت داخل نشويد و ظهر مقابل بطن است و ممكن است مراد بام خانه باشد که از وراء خانه ببام رفتن۷۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- مِن بَعدِ خَلقٍ فِي ظُلُماتٍ ثَلاثٍ زمر آيه 8 ظلمت مشيمه و رحم و بطن فَلا تُزَكُّوا أَنفُسَكُم تزكيه نفس قبيح است از امير المؤمنين است۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- لأبى عبداللّه(ع) کیف تفقّد سلیمان الهدهد من بین الطیر؟ قال: لأنّ الهدهد یرى الماء فى بطن الأرض کمایرى أحدکم الدهن فى القارورة; در انگیزه سؤال سلیمان از غیبت هدهد اختلاف۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- تعالى فرمايد: يابن آدم تقدّم على عملك فانّك فى هدم عمرك و من يوم خرجت من بطن امّك تدنو فى كلّ يوم قبرك فلا تكن كالخشب الّذى يحرق نفسه بالنّار لغيره لا۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- هنگام كه برخاست بنده خدا كه حضرت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است در بطن نخله به نماز صبح، يَدْعُوهُ: مىخواند خداى را در نماز صبح، و جن قرائت او۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- شد به من، أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِ: آنكه شنيدند قرآن را در بطن نخله، گروهى از جنيان كه از ده كمتر و از سه بيشتر بودند. بيان: جن- اجسام لطيفه۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰
- فرمود من يك ماه در كوه حرا مجاور بودم. چون جوار من رفتند، من پائين آمدم در بطن وادى به من ندائى رسيد. در اطراف خود نگاه كردم، هيچ كس را نديدم. بار ديگر به۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۷۴ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۹