نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۱ - ۶۰ از ۷۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • النور ٢٧ (رده ورود به خانه دیگران در جاهلیت)
    سنخيت و توافق روحى و اخلاقى در مواصلت و ازدواج شرط است و بايد رعايت شود چنانچه در تفسير الزانى لا ينكح الازانية گذشت و در مجمع اين معنى را از صادقين عليهما
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • خوابی‌؛ آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمین است، تنها از آنِ اوست‌؛ کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را در پیش روی آنان و آنچه را در پشت سرشان
    ۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
  • قبل اشاره به بخل يهود بود و در اين آيه به حسادتشان اشاره شده است و حسد از بخل بدتر است. چون در بخل مال خود را نمى‌بخشد، ولى در حسد از بخششِ ديگرى هم ناراحت
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • رستگارى است و حتى در بهشت رضاى خدا نباشد بهشت هم عذاب خواهد بود مراد از جهاد با منافقين مقاومت و خشونت در برابر آنها است روايات مختلفى كه در ذيل آيه : (( يحذر
    ۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • التوبة ٧٠ (رده برهان در ادیان)
    رستگارى است و حتى در بهشت رضاى خدا نباشد بهشت هم عذاب خواهد بود مراد از جهاد با منافقين مقاومت و خشونت در برابر آنها است روايات مختلفى كه در ذيل آيه : (( يحذر
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۴۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • بدعتهای زشت مسیحیان در زمینه رهبانیت «تحریم ازدواج» برای مردان و زنان تارک دنیا بود، و دیگر «انزوای اجتماعی» و پشت پا زدن به وظائف انسان در اجتماع، و انتخاب
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • الحديد ١٤ (رده آثار شک در توحید)
    می‌شود. خلایق در راه محشر در تنگناى سختى قرار مى گیرند و خداوند سور و قلعه اى از تاریکى در مقابل آنان قرار می‌دهد که در باطن آن رحمت و نور است و در ظاهر آن،
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
  • با يوسف (عليه السلام ) در مصر و... پيراهن يوسف از بهشت نازل شده بود چند روايت در مورد علت تاءخير در تسويف يعقوب (عليه السلام ) در دعا براى آمرزش فرزندان
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • بر بينى درشتش. تفسير در اوائل كتاب و بعد از آن راجع بفواتح السّور بياناتى شده و اينجا ن از امام صادق عليه السّلام بنهرى كه در بهشت است از نور و بامر خداوند
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۴
  • سوره هايى كه در مكه نازل شده در آخر قرآن قرار دارد و بسيارى از سوره هايى كه در مدينه نازل شده است در اوائل قرآن قرار گرفته . البته همانطور كه در آغاز جلد اول
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • التغابن ١٤ (رده هوشیارى در برابر مؤمنان)
    قدرت و علمش بى‌پايان است در مجمع از امام صادق عليه السّلام نقل نموده كه هر كس سوره تغابن را در نماز واجب خود بخواند شفيع او باشد در روز قيامت و شاهد عدلى
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۲۶۹ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
  • القصص ٢٤ (رده استراحت در سایه)
    (عليه السلام ) و ازدواج با دختر او ((مدين )) كدام شهر بوده است ؟ موسى (عليه السلام ) در اعمال خود مراقبت شديد داشته و فقط رضاى خدا را در نظرداشته است بحث
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • انداخت و آن همچنان در گردن يوسف بود تا آنكه در چنين روزى آنرا از تميمه بيرون آورد تا نزد پدر بفرستد بوى بهشت از آن منتشر شد، و همين بوى بهشت بود كه به مشام
    ۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۱۷ واژه) - ‏۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۱
  • الشورى ١٨ (رده عوامل شبهه افکنى در دین)
    وقت است، چرا عملى نمى‌شود. گرچه در بسيارى كارها از عجله انتقاد شده است لكن در مواردى نظير اقامه نماز، دفن ميّت، ازدواج در جوانى، پرداخت بدهى، توبه و پذيرايى
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۴۰ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
  • باشد، با اينكه در زمين خلق شده و در آن زندگى كرده باشند، هيچ تعجب نمى كند، همچنانكه در روايات در عين اينكه آمده : كه بهشت در آسمان است ، در عين حال آمده :
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
  • را بخواند در روز قيامت سه در از درهاى بهشت او را به سوى خود دعوت مى كند كه از هر كدام مى خواهى وارد شو»!. با توجه به اينكه مى دانيم درهاى بهشت همان عقائد
    ۳۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۸
  • كه او در اين دعوا صادر كرد حكمى در ظرف «تمثل » بوده درست مثل آنكه آنها را در خواب ديده باشد، همانگونه كه انسان در وقايع عالم خواب تكليفى ندارد در ظرف تمثل
    ۵۲ کیلوبایت (۶٬۲۶۳ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۷
  • ديگر نهيى نيست ، و آن عمل در اين صورت جايز است ) اين در صورتى است كه خواسته باشند به امر در (فاتوهن ) استدلال كنند، و اگر به امر در جمله (من حيث امركم الله
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۳۵ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۲
  • (داخل) در آتش شود. اصحاب آن پيامبر براى رفتن در آتش از يكديگر سبقت مى گرفتند، تا نوبت به زنى رسيد كه كودكى يك ماهه در بغل داشت. همين كه خيز گرفت تا در آتش
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۸۰ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • خداوند خانهاى در بهشت ، و در نزد خودش ، براى او بنا كند، كه در بهشت بودن جنبه جسمانى آن است ، و نزد خدا بودن جنبه روحانى آن ، و او هر دو را در يك عبارت كوتاه
    ۴۷ کیلوبایت (۵٬۴۲۸ واژه) - ‏۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸