نتایج جستجو
از الکتاب
- 1403) ج 5 ص 548 بنقل از عياشى. «2» تفسير قمى (چ نجف 1387) ج 2 ص 444. «3» خصال شيخ صدوق (چ حيدرى 1389)، ج 2، ص 621 «حديث اربعمائه». «4» كافى، ج 3 (فروع)، (چ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۴۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۴
- اصول كافى، (چ سوم 1388 هج)، ج 2 باب الذنوب، ص 269 روايت 6. نيز در امالى. شيخ مفيد، مجلس 23 ص 184 روايت 8. «2» منهج الصادقين (چ سوم)، ج 10، ص 206. جلد 14۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۷۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۵۱
- و شهر رمضان بنص اخبار افضل شهور است چنانچه در خطبه شعبانيه که شيخ صدوق ره از حضرت رضا عليه السّلام از آباء گرامش از امير المؤمنين۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. شأن نزول: «شیخ طوسی» گوید: درباره سبب نزول آيه دو قول است: اول، سعد بن ابىوقاص با مردى از۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- فقیر نگذارند. چنان كه ابوالعالیة و ابن جریج نیز آن را نقل و روایت كرده اند، شیخ بزرگوار ما موضوع ثابت بن قیس را نقل نموده ولى به عنوان شأن و نزول ذكر ننموده۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. شأن نزول: «شیخ طوسی» گوید: از امامين امام باقر|باقر و امام صادق|صادق عليهماالسلام و نيز از۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هٰذَا... (۲) وَ يَجْعَلُونَ لِلَّهِ مَا... (۰) «شیخ طوسى» گوید: سعید بن جبیر گوید: اهل جاهلیت در هنگام تلبیه (لبیک گفتن) به این۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- متعال خوار و رسواكننده كافران است در دنيا به كشتن، و در عقبى به سوختن. تنبيه- شيخ طبرسى (قدس سره) فرمايد: «1» اجماع امّت است بر آنكه چون سوره برائه نازل شد،۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- پس البته آنها را خالقى خواهد بود، بلكه فطرت جبلى حيوانات نيز دلالت دارد. شيخ بحرانى نقل نموده كه در زمان قحط و قطع باران، مكرر شده كه حيوانات در صحرا سر۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- تفسیر القرآن، ج ۳، ص ۳. محمدباقر محقق، نمونه بینات در شأن نزول آیات از نظر شیخ طوسی و سایر مفسرین خاصه و عامه، ص ۱۹۷. تفاسير كشف الاسرار و روض الجنان يا۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- تحریم / . أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَى عَلَى... (۰) شأن نزول آیات ۱۵ تا ۱۸: «شیخ طوسى» این آیات نیز درباره ابوجهل نازل گردیده است. Tabber requires Javascript۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
- بعضى معنى آنكه مباشيد از شرك آورندگان به ترك نماز عمدا، چنانچه در تيسير از شيخ محمد اسلم طوسى (رحمه اللّه) نقل نموده كه حديثى به من رسيده كه پيغمبر صلّى۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- و اگر كسى زير بار اين اصل رفت ناچار بايد تمام اصول و فروع را قبول كند لذا شيخ استاد ما رحمه اللّه ميفرمود اگر ميتوانيد خدا را قبول نكنيد و الا مجبور ميشويد۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- داری؟ به من بگو (نگا: کهف / ، مریم / ، فرقان / ). شأن نزول آیات ۹ و ۱.: «شیخ طوسى» گویند: این آیات درباره ابوجهل بن هشام نازل شده و مراد از عبد در آیه۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
- prays? ترتیل: ترجمه: «إِذَا ...»: جواب شرط محذوف است. شأن نزول آیات ۹ و ۱.: «شیخ طوسى» گویند: این آیات درباره ابوجهل بن هشام نازل شده و مراد از عبد در آیه۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۰
- القرآن، ج ۲، ص ۶۹۳. محمدباقر محقق، نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شيخ طوسي و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱۴۷. تفسير فريابى.۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- القرآن، ج ۲، ص ۶۹۳. محمدباقر محقق، نمونه بينات در شأن نزول آيات از نظر شيخ طوسي و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱۳۳. تفاسير روض الجنان و مجمع البيان.۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- كلمه «انّما كأنّه قال لا يكون احد مؤمنا الّا ان يكون بهذه الصّفات. جواب: شيخ طبرسى رحمه اللّه فرمايد: اين صفات خيار مؤمنين و افاضلشان است، فكأنّه قال:۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مابعد بوده و بلکه متعلّق به فعل محذوف (إِعْجَبُوا) باشد (نگا: کبیر، جزء عمّ شیخ محمّد عبده). أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا جَعَلْنَا... (۰) فَعَلَ رَبُّکَ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- حامل القرآن حديث 2 (با ترجمه سيد هاشم رسولى ج 4 ص 405) «2» معانى الاخبار شيخ صدوق (چ تهران ص 178) جلد 12 - صفحه 480 مگر پاكيزگان، يعنى ملائكه كه مطهرند۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶