نتایج جستجو
از الکتاب
- شبهه است که خاص انبياء و ائمه طاهرين است، و فوق آن تقواي از مباحات و مكروهات زايد بر مقدار ضرورت، و فوق آن تقواي از ترك اولي در۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- نبوت و امامت و شعبات آن. دوم: ملك دنيا- عبارت از آنچه روزى فرمايد خداوند از مباحات مانند اموال عظيمه و نفايس جليله و رأى صايب و خرم و قوت و غير آن؛ و آنكه۷۱ کیلوبایت (۶٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ندارد و نيز مراد اينکه نيست که جميع اعمال آن صالحه باشد، زيرا مباحات بسيار صادر ميشود، بلكه مراد اينست که اعمال صالحه از آنها صادر۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- ممنوع ۲۷ ; صید یوزپلنگ شکارى ۳۴ طیّبات: حلیت طیّبات ۳ ; موارد طیّبات ۱۸ مباحات:۳، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۲۲، ۲۳، ۳۴ محرمات:۵، ۲۵، ۳۳، ۳۵ محمّد (ص): پرسش از محمّد۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- زيرا ممكن نيست و مراد اينکه نيست که تمام اعمالش صالحه باشد زيرا مباحات بسيار است بلكه مراد اينست که اعمال صالحه داشته باشد پس مؤمن۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- گفتند طعموا راجع بمباحات است اينکه جواب هم تمام نيست زيرا اباحه مباحات مشروط بايمان و اجتناب از محرمات و اتيان باعمال صالحه نيست مضافا۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اللّه عليه و آله و سلّم ) ياد شده بود و مى دانيم كه قسم خوردن بر ترك بعضى از مباحات گناهى ندارد. بنابراين جمله «لم تحرم » (چرا بر خود تحريم مى كنى ؟) به عنوان۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۷
- گوناگونى دارند: بعضى آن را به «قرآن » تفسير كرده اند، و آنچه در آن از طاعات و مباحات است ، و پيروى از احسن را به معنى پيروى از طاعات مى دانند. بعضى ديگر آن را۴۶ کیلوبایت (۵٬۲۹۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۱
- شده مختلف است بعضى دعوت به واجبات و بعضى مستحبات ، و بعضى مشتمل بر اجازه مباحات است ، منظور از احسن انتخاب واجبات و مستحبات مى باشد، با توجه به سلسله مراتب۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۳۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۳
- بيايد: 1- تملّك چيزهايي که مالك نداشته باشد از قبيل حيازت مباحات و احتطاب و استخراج معادن و اصطياد و غوّاصي و نحو اينها 2- تملّك۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶