نتایج جستجو
از الکتاب
- المائدة ٩١ (رده شرب خمر در مسلمانان)يا عسل. و همچنين تنگ و چرس نيز حرام باشد. تمام استعمالات از خريد و فروش و شرب و غيره، حتى نشستن در مجلس مسكرات و خوردن چيزى در آن از آب و ميوه و غذا، بيست۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- توضيح بيشتر به «كافور» رجوع شود تسنيم فقط يكبار در قرآن يافته است. نفس عين شرب من ب ه ها مزج قرب انن ل الذين ف ذلک۲ کیلوبایت (۱۱۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۶
- اوى نعم سئل علو کبر حور ربب ل ملک موت سمع صرف کذب حيى الى دون صعق صوب حسن شرب رفق حذر مشى او۲ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- سرف على الى زين ذکر هو انتم امر ها امن يوم جزى بل طوع ربب هلک نعم اوى ائى شرب حرم حمل عند جىء علو رسل حصد خرج کذب ايى فسد بدر موسى ريب قتر شىء نزل قصو نفق۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- لو الا مسک يا دين قرن صغر لمز حقق سعى خير هما يهود مرى کما هدى غيب اخر بعض شرب لغو عذب نحر عزير۲ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- آیات شامل این کلمه «شِرْب» از مادّه «شُرْب» به معناى سهم و نوبت آب است. شرب (۳۹ بار) (بر وزن قفل) نوشيدن. راغب گويد: آن نوشيدن هر مايع است آب باشد يا۳ کیلوبایت (۱۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۶
- کذب اوى شدد علم مؤتفکة آدم اين صبر زيد کبر برر ابو ورق لقف هما ثعب نهى فوز شرب قوم دبر۴ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- نا ثلث فوق شعب لو ذى شکر دخل اکل هو امر ذلک يمن سود عذب وقى روح بل عکف ذلل شرب طهر ثم سکن کون طلق خلق بعد غنى عين رسل موت نحن عقب جبل نضد کظم ارض علم خوف۴ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
- علم ى لدى ب ايى شهد جمع سوء حين ائى اوى عن على وجد ا سجد تجر بحر جند رزق شرب عبد يعقوب قوم فرض دور حزن هما شحح شطن نصب اهل حتى الذين التى حرم عدو کثر قرى۴ کیلوبایت (۲۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- شىء نظر حقق ينع اوى لا زيتون ذکر رمن يوم خلف نا سمو اهل اخذ سلک غفر بشر نفس شرب ائى لون هذا علم حوط الذين طلب صبح ذا صبر کمم زيت مول الله کون سبل شکر عين۴ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- ترف اذا عذب ى نصب نا فى رجل ک شطن بئس ذا ن مسس هذا حسس کم سکن غسل برد لما شرب ف۲ کیلوبایت (۱۸۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
- تشنه مىنوشند(نعودبالله). اين كلمه تنها دوبار در كلام الله مجيد آمده است. هم شرب انن ه ف ذا ودى قول کلل هذا فى حمم نزل ما لا من يوم فعل الا رئى على دين لم۳ کیلوبایت (۲۴۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۲
- السّلام جارى فرمود و آبش را بنوبه براى ناقه و آنها مقرّر داشت و فرمود لها شرب و لكم شرب يوم معلوم. وَ لا تَمَسُّوها بِسُوءٍ فَيَأخُذَكُم عَذابُ يَومٍ عَظِيمٍ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- بل قسور الله رئف زين انس نکر قوم رود کم ائى ذکر خلق الذين سود اله ربب وله شرب ثم عن ما ايى کذب توراة دبب سخر لا طعم علم ثمر ه غضض۳ کیلوبایت (۲۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- ليل نجو ضرب کذب جدد کون اول صدق سبل ذوق حتى سبق رود يحيى لا احد جبل بشر اهل شرب رئى۴ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- کثر غفر لو ثم قبل صلح خلو هدى قلب حسب خطء نسو صحب درى ظهر ذا بسل سرع شفق شرب اخر حمل ذکر شرک بحر خرج مول اهل فضل ذات شطن لهب۶ کیلوبایت (۳۹۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- غير ه قول سود سوء بين هى على خيط ها نظر جيب اذا ب ملء الذين الى خلف عذب لون شرب بعض ى لا اوى جنح کنن ضمم يوم هن يوسف لذذ جدد حمر عظم ائى جبل رحم اول کان قبل۵ کیلوبایت (۴۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- وعد نعم قدر غشو او رضو يوم بل عند خلل عدن قد بغى صلح ذکر وقى الا بين عمل شرب فلک کبر ثمر ثم رسو شىء نوم دعو عن عظم نزل فضل خرج سوع موه شکر۷ کیلوبایت (۳۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- اختصاص دارد. در هر دو آيه «بها» براى تعديه است زيرا از فرّاء نقل شد كه فعل: شرب هم بنفسه و هم با باء متعدى مىشود در نهج البلاغه آمده «قَدْذاقُوا حَلاوَةِ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۵
- «اَعْذِبُوا عَنِ النِّساءِ مَا اسْتَطَعْتُمْ»، عاذب و عذوب كسى را گويند كه از اكل و شرب امتناع كند. على هذا عذاب مصدر به معنى فاعل است يعنى: آنچه مشّقت دارد و مانع۵ کیلوبایت (۴۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۸