نتایج جستجو
از الکتاب
- ميوهاى را كه بخواهند مىطلبند. در آنجا هر میوهای که خواهند در کمال آرامش طلب کنند در آنجا هر ميوهاى بخواهند فراخوانند، در ايمنى [از زيان و آوال آن].۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۴۰ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۸
- از فواكه و چه از اشربه و چه از البسه و ساير آنچه مايل باشند و طلب كنند. وَ يَطُوفُ عَلَيهِم يعني اطراف اهل بهشت حاضر بخدمت هستند. وِلدانٌ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۵۶ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- پيش از اينکه كفّار بودند از شهرستانها که براي آنها آياتي که طلب ميكردند فرستاديم مع ذلک ايمان نياوردند آنها را هلاك كرديم، آيا۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- به اينكه ما همچه قدرتي نداريم خود دانيد و خداي خود از او طلب كنيد و درخواست نمائيد. وَ ما دُعاءُ الكافِرِينَ إِلّا فِي ضَلالٍ هر۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۵
- أَحسَنَ الَّذِي كانُوا يَعمَلُونَ تعبير بجزاء نه بمعني استحقاق است که طلب داشته باشد مثل عمله و كارگر که براي كارفرما كار كند حق اجرت پيدا۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- مؤمنين عنايت ميفرمايد از راه تفضل و كرم است نه از راه استحقاق و طلب كاري «کل نعمك ابتداء» زيرا اگر كسي همه دنيا را داشته باشد و تمام۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- أَكبَرُ عنكبوت آيه 44، و ممكن است مراد ياد خدا باشد که از خدا طلب نصرت كنند و متذكر باشند که چنانچه در بدر براي آنها مدد فرستاد از۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- آن كساني که معاصي آنها تدارك شده يا ببليات دنيوي يا طلب مغفرت مؤمنين يا بشفاعت شافعين که در محشر ديگر معصيتي ندارند،۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۷ واژه) - ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۰۴
- اليه نعم جلد 12 - صفحه 236 الهيه است نعم دنيويه بر كساني که دنيا طلب هستند و نعم اخرويه بر كساني که اهل آخرت هستند مِن عَطاءِ رَبِّكَ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- تحصیل معاش آنان مقرر داشتیم. و روز را وسیله معاش مقرّر کردیم؛ و روز را گاه طلب معيشت. و روز را وقت تلاش معاش قرار دادهایم و روز را هنگام جستن مايه و اسباب۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- اسحباب را به معنى دوست داشتن گفته و معناى طلب در آن نيست «اِسْتَحَبَّهُ: اَحَبَّهُ» ولى به عقيده طبرسى و راغب، طلب در آن ملحوظ است «اِسْتَحَبَّ الشَّىءَ»۱۲ کیلوبایت (۶۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- قصدها» (اقرب). اصابه به معنى درك، يافتن، طلب و اراده است. [هود:89]. يعنى بگيرد شما را مانند عذابى كه قوم نوح را گرفت. طلب و اراده معنى كردن نيز صحيح است [ص:36]۷ کیلوبایت (۶۷۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- گذشته و در آيه [قمر:5]. كلمه «عن الناس» مقدر است مثل [يونس:101]. استغناء: طلب بى نيازى و اكتفاست «اسْتَغْنَى اللَّهَ: سَئَلَهُ اَنْ يُغْنِيَهُ - وَ عَنْهُ۸ کیلوبایت (۷۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- اجتماع انجام گيرد از خدمتش بيرون نميروند تا اينکه که از او طلب اذن خروج نكنند محققا كساني که از شما اي پيغمبر استيذان ميكنند۷۷ کیلوبایت (۶٬۴۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ ايمان و عاقبت بخيري را، ديگر آنكه بدون توبه از دنيا برود۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ ايمان و عاقبت بخيري را، ديگر آنكه بدون توبه از دنيا برود۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- خداونديست که ميراند از براي شما كشتيها را در دريا براي اينكه طلب كنيد از فضل الهي محققا او ميباشد بشما رحم كننده رَبُّكُمُ الَّذِي۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ ايمان و عاقبت بخيري را، ديگر آنكه بدون توبه از دنيا برود۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ ايمان و عاقبت بخيري را، ديگر آنكه بدون توبه از دنيا برود۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- بقيه عمر سلب ايمان بشود و بي ايمان از دنيا برود و دائما از خدا طلب ميكند حفظ ايمان و عاقبت بخيري را، ديگر آنكه بدون توبه از دنيا برود۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷