نتایج جستجو
از الکتاب
- النحل ٩٠ (بخش معنی کلمات و عبارات)هر چيزى و هدايت و رحمت و بشارت است براى مسلمانان همانا خدا امر ميكند بعدالت و نيكوكارى و بعطا نمودن بخويشاوندان و نهى ميكند از كار زشت و ناپسند و ستمكارى۶۴ کیلوبایت (۵٬۵۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- بر داستان هاى عبرت آور، و مواعظ و بشارت ها و انذار و وعده و وعيدها كه شنونده و خواننده را از گناهان باز مى دارد. و سپس آن امر را ضميمه كرد به امر به نماز۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۸ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۷
- بدون حجّت و دليلى كه خداوند براى آنها اقامه نموده باشد بصرف تقليد و تعصّب و لجاج و عناد مجادله و گفتگو و اعتراض نمايند در ادلّه توحيد خدا و معجزات انبيا۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- اولاد و برادر و خواهر با يكديگر و ساير ارحام و ديگر سببى كه بمصاهرت و ازدواج حاصل ميگردد مانند زن و شوهر و داماد و عروس و برادر زن و شوهر و خواهر زن و شوهر۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- پذيرفتند و تسليم شدند خوشا باحوال خودشان و اگر قبول نكردند و رو گردان شدند بگو من بتمام مردم از عرب و عجم و وضيع و شريف و سياه و سفيد و دوست و دشمن و خودى۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- اللّه اعليه و آله و سلم) است روشن مى سازد، و آن اين است كه تنها سرگرم كار انذار و تبليغ باشد، و به هيچ وجه توجهى به هواها و خواسته كفار نكند، و مانند ايشان۴۵ کیلوبایت (۵٬۵۲۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۴۲
- الدخان ١ (بخش معنی کلمات و عبارات)مُنذِرِينَ انذار خبر دادن از عواقب و آثار شرك و كفر و طغيان و ضلالت و معاصي و نافرماني خدا است مقابل بشارت که خبر دادن از فوائد و نتايج۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۸۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۱
- الدخان ٢ (بخش معنی کلمات و عبارات)حرام و ترك واجب و در آن شب خداوند تقدير ميفرمايد هر امرى را از خير و شرّ و خوب و بد و هر چه واقع شود در مدّت يك سال و از براى او است تغيير و تبديل و تقديم۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
- القلم ٣٩ (بخش معنی کلمات و عبارات)صحراى محشر است و گفتهاند اين در كلام عرب كنايه از شدّت امر و سختى آنست و در اخبار اينمعنى تأييد شده و از هول و هراس ميخواهند بزمين بيفتند و سجده كنند ولى۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۵۹ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۵
- سبإ ٤٤ (بخش معنی کلمات و عبارات)همه دعوت بتوحيد و منع از ستايش و پرستش بت مينمودند و آنها انبياء ما را تكذيب كردند و بكيفر آن در دنيا رسيدند و ما باينها ده يك آنها قوّه و توانائى ندادهايم۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- جلدهاى قبل گذشت. و مراد از «إنذار»، انذار مفيد و مؤثر است. و مراد از «ذكر»، قرآن كريم است. و مراد از «إتّباع ذكر»، تصديق قرآن است، و اين كه وقتى آياتش۵۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۲ واژه) - ۲۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۹
- صرف انذار تو خشيت دارند، و نماز به پا مى دارند، نه اين كه قبل از انذار تو، از پروردگارشان خشيت دارند، و نماز به پا مى دارند، و سپس تو ايشان را انذار مى۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۰۱ واژه) - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۳
- حدود الهى و مقرّرات مذهبى ننمايند و متمايل بقوانين و آداب اجانب نشوند و بدانند كه خداوند اعمال و عقائد و رفتار و كردار آنها را مىبيند و مىداند و هر كس را۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- دوشنبه، و زمين و درياها و گياهان را در سه شنبه، و خورشيد و ماه و ستارگان را در چهارشنبه، و جنبندگان دريا و مرغان را در پنج شنبه، و حيوانات صحرا و انسان را۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۵۵
- پدرانشان انذار نشده بودند و غافل بودند، انذار كنى و بترسانى. و در اين كه مراد از «قوم»، چه كسانى است، دو احتمال هست: احتمال اول اين كه: مراد، قريش و آنان كه۳۹ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
- شركت داده است. و دعاى اولش جمله: «و اجنبنى و بنىّ أن نعبد الاصنام» و دعاى سومش جمله: «ربنا اغفر لى و لوالدى و للمؤمنين» است كه پدر و مادر و عموم مؤمنين را۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۱۷ واژه) - ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۰ بخش۱۷ (بخش توحيد اصلى است متضمن تمامى تفاضيل و جزئيات معانى قرآن ، و تمامتفاضيل و فروع قرآن به آن اصل بر مى گردد)قالب انذار و تبشير ريخته ، انذار و تبشيرى كه با ذكر سنت جارى خدا در بندگان و ايراد اخبار امتهاى گذشته و داستان اقوام نوح و هود و صالح و لوط و شعيب و موسى۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۳
- اللّه عليه و آله و سلّم» آورده. و دركتاب عيون، از حضرت على، و از حضرت رضا «عليهما السلام»، از رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» نقل كرده، و در تفسير۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۹۶ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۳۹
- در معناى بشارت داشتن در دنيا فرموده : منظور از بشارت دنيوى رؤ يائى است كه مؤ من براى خود مى بيند و يا ديگران درباره اش مى بينند، و معناى بشارت در آخرت به۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۴۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۰
- اللّه عليه و آله و سلّم ) بشارت دهنده نيز مى باشد، و آيات قرآن مجيد به هر دو معنى ناطق است ، ولى چون بشارت براى مؤ منان است ، و انذار براى مشركان و مفسدان۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۹