نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۳۷۷
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... نام قبلى مدينه منوره. [احزاب:13]. آنگاه كه عده‏اى از منافقان و مريض القلبها مى‏گفتند اى اهل
    ۲ کیلوبایت (۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۲
  • «اِنْطَلَقَ» از مادّه «انطلاق» به معناى بیرون رفتن با سرعت و توأم با رها ساختن کار قبلى است; و در سوره «ص» اشاره به خارج شدن از مجلس «ابوطالب» با قهر و خشم است.
    ۱ کیلوبایت (۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰
  • آنها از خودشان نيست بلكه خدا كورشان كرده است. نا كفته نماند با ملاحظه آيات قبلى بايد گفت مراد از «ادّراك» تكامل اسباب علم ايت يعنى: بلكه اسباب دانش آنها
    ۷ کیلوبایت (۶۴۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
  • آیات شامل این کلمه هما (۱۵۹ بار) إِذ اللّه وَ يَسْتَغِيثَان فِي اثْنَيْن قَبْلِي الْغَار مِن وَيْلَک إِن ثَانِي کَفَرُوا آمِن يَقُول الْقُرُون لِصَاحِبِه
    ۱ کیلوبایت (۳۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۸
  • آیات شامل این کلمه ثرب‌ (۲ بار) يثرب‌ (۱ بار) نام قبلى مدينه منوره. [احزاب:13]. آنگاه كه عده‏اى از منافقان و مريض القلبها مى‏گفتند اى اهل يثرب ماندن شما
    ۲ کیلوبایت (۷۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۹
  • کَارِهُون أَمّن السّمْع الشّعَرَاء بِالْحَق فَالْيَوْم يَوْم وَجْهَک مُفْتَر قَبْلِي يُنْکِرُونَهَا مُؤْمِنُون الْمُؤْمِنُون ظَنّا قُلُوبُهُم إِنّک الْکَذِب
    ۵ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
  • يُحَاوِرُه کَافِرُون لَهُمَا الْقُرْآن قَتَلْتُمُوهُم تُرَاب أَرَاد فَعَقَرُوا قَبْلِي فِي يَوْمَيْن مَمْنُون مِنْهُم بِهٰذَا مِصْرا لَو لَه قَلِيلا مُؤْمِنُون
    ۴ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
  • التّوّاب عَلَيْکُم بِالْبَيّنَات الْأَرْض عِنْد کَان نَصْبِر الّذِي نُؤْمِن قَبْلِي أَن کُنْتُم مُصِيبَة نَتَکَلّم نَفْسا بَعْدِه ذَا عَظِيم صَادِقِين فَإِن
    ۳ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
  • فَاسْتَکْبَرُوا إِنّه عِيسَى قَال رُسُلَنَا رُسُلُنَا جَاءُوا فَقَال فَقَالُوا قَبْلِي جِئْتَهُم زِلْتُم رَبّکُم لٰکِن جَاء بَلَى أَيْدِيَهُم أَتَتْهُم تَأْتِيکُم
    ۵ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
  • حَق قَبْلِهَا الْأَوّلِين کَانُوا أَجْر بَيْن بِالْأَحْقَاف أُخْرَج بِه قَبْلِي لَو الْحَسَنَة الْمَثُلاَت سُنَن مُسْلِمُون تَعْمَلُون نِعْم خَسِر قَوْمَه
    ۴ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
  • حيفاً: جارو ظلم». در نهج البلاغه حكمت 261 فرموده: «... اِنْ كانَتِ الرَّعايا قَبْلى لَتَشْكُو حَيْفَ رُعاتِها وَ اَنِّنى الْيَوْمَ لاَشْكُو حَيْفَ رَعِيَّتى»
    ۲ کیلوبایت (۹۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
  • مِنْ قِبَلِ رِجْلَيْهِ قَالَتْ رِجْلاَهُ لَهُمَا لَيْسَ لَكُمَا إِلَى مَا قِبَلِي سَبِيلٌ قَدْ كَانَ هَذَا اَلْعَبْدُ يَقُومُ عَلَيَّ فَيَقْرَأُ سُورَةَ اَلْمُلْكِ‏
    ۱۱ کیلوبایت (۶۸۵ واژه) - ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴
  • منزل‌هايى مقرر كرديم تا [به صورت هلال‌] چون شاخه خشك خرما [باريك شود و] به حال قبلى بازگردد و براى ماه منزلهايى معين كرده‌ايم، تا چون شاخك خشك خوشه خرما برگردد
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۹
  • را از خود زمين خلق كرد و در زمين منزل داد و هر يك را بعد از انقراض عالَم قبلی اش، خلق كرد. و بعد از آن هفت عالَم، خلقت اين عالَم (عالَم بشريت) را شروع
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۸ واژه) - ‏۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
  • حجّ و ساير آيات. «تَرْكَبُنَّ» و «عن» در آيه نشان رهنده آن است كه هر حال قبلى پائين‏تر از حال بعدى است. راغب گويد: مطابقت آن است كه چيزى را بالاى چيزى
    ۴ کیلوبایت (۳۱۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
  • «اِنَّما جُعِلَ‏السَّبْتُ» دلالت دارد كه آن جوابى است از سؤالى مقدّر چون آيه قبلى «ثُمَّ اَوْحَيْنا اِلَيْكَ اَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ اِبْراهيمَ حَنيفاً» ممكن
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
  • است كه ثواب متقدم انسان با گناهى كه بعداً كرده از بين مى‏رود و يا گناهان قبلى اش با ثواب بعدى ساقط مى‏گردد، ولى ارباب تحقيق اين قول را رد كرده‏اند، دليل
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
  • و مراد از ذكر من قبلى ذكر كسانى است كه پيشتر بودند و در برهان از امام كاظم عليه السّلام نقل نموده كه من معى على بن أبي طالب و من قبلى انبياء و اوصياء عليهم
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • نكنند پس براى كسانى كه ستم كردند بهره‌اى است از عذاب، همانند بهره عذاب ياران [قبلى‌]شان. پس [بگو:] در خواستن عذاب از من، شتابزدگى نكنند. پس این ستمکاران را
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
  • خود را استوار مى‏نمايد. * [هود:1]، احكان در مقابل تفصيل واقع شده و مرحله قبلى تفصيل است و در آن مرحله، تفصيل و تشتّت نيست. ممكن است مراد از «اُحْكِمَتْ»
    ۷ کیلوبایت (۶۹۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۶
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)