نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۲۶۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • البقرة ٩٢ (رده آثار غیبت انبیا)
    Javascript to function. و (نیز) موسی آن همه معجزات را برای شما آورد، و شما پس از (غیبت) او، گوساله را انتخاب کردید؛ در حالی که ستمگر بودید. و محققا موسى حجّت‌هاى
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • او را عذابی سخت می‌کنم یا سرش را می‌برم، مگر آنکه حجتی روشن برای من [برای غیبت خود] بیاورد هر آينه او را شكنجه‌اى سخت كنم يا سرش را ببرم يا مرا حجتى- عذرى-
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • به رئیس مرغان) گفت: هدهد کجا شد که به حضور نمی‌بینمش؟ بلکه (بی‌اجازه من) غیبت کرده است؟ و [سلیمان] جویای پرندگان شد [و هدهد را در میان پرندگان بارگاهش
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • الأنعام ٦٨ (رده حضور در مجلس غیبت)
    ۱۳; نقش شیطان ۹، ۱۲، ۱۳ ظالمان:۱۷ ظلم: موارد ظلم ۱۷ عذر: مقبول ۱۴ غیبت: حضور در مجلس غیبت ۱۸ فراموشى: آثار فراموشى ۱۰، ۱۴ گناه: اجتناب از استماع گناه ۲۰ مؤمنان:
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • احتراز مى کردند و سعى در زنده ماندن وى داشتند. (و ألقوه فى غیبت الجب ... و أجمعوا أن یجعلوه فى غیبت الجب) از اینکه برادران یوسف بر آن شدند که وى را در چاه
    ۵۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • للّه رب العلمین ... إیاک نعبد تغییر اسلوب کلام در سوره حمد، یعنى التفات از غیبت به خطاب حاوى نکاتى است، از جمله اینکه آدمى پیش از آگاه شدن به صفات خدا -
    ۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
  • مِنْ بَعْدِکَ وَ أَضَلَّهُمُ السَّامِرِیُّ). تفسیر آیات ۱ - بنى اسرائیل، در غیبت موسى(ع)، مورد آزمایش الهى قرار گرفتند. (فإنّا قد فتنّا قومک من بعدک ) «من
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • هشدارى به مظلومان باشد که مبادا از حکم الهى سوء استفاده کنند و در بدگویى و غیبت ظالم از حد تجاوز نمایند و یا هشدار به کسانى باشد که مظلوم نیستند و به بهانه
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • هفتم‌: نقل‌ غيبت‌ مانند ‌خود‌ غيبت‌ حرام‌ بلكه‌ اشد ‌از‌ غيبت‌ ‌است‌ زيرا ‌هم‌ غيبتغيبت‌ كننده‌ و ‌هم‌ غيبت‌ كسي‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌از‌ ‌او‌ غيبت‌ ‌شده‌ و لذا
    ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
  • باقى گذاشته است. به موجب اخبار، واقعيت غيبت همين است و درآخرت نيز به همان شكل مجسم خواهد شد در مستدرك كتاب حج باب غيبت از قطب راوندى نقل شده: رسول خدا«صلى
    ۳ کیلوبایت (۲۸۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۳
  • باز گشت. و مردم را ملامت كرد و گفت: آيا خدا به شما وعده نيكو نداد؟ مگر مدت غيبت من به نظرتان طولانى بود؟ يا خواستيد غضب خدا بر شما در آيد كه از وعده من تخلّف
    ۸ کیلوبایت (۸۲۳ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
  • انجام داده‌اند به عنوان افتخار یا تلذذ نقل می‌کنند، و همچنین شرکت در مجالس غیبت و تهمت و لهو و لعب و مانند آنها، ولی در آیه مورد بحث بیشتر نظر بر مجالسی
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۴
  • نقل كرده: همز عيب گرفتن در پشت سر و لمز بدگويى در حضور است. همز را فشردن و غيبت كردن و عيبجويى نيز گفته‏اند در آيه فوق ظاهرا به معنى دفع و طرد است و صيغه
    ۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
  • کشف الضرّ عنکم إذا ... بربّهم یشرکون ... فتمتّعوا فسوف تعلمون) التفات از غیبت به خطاب، احتمال دارد براى بیان شدت غضب و سخط خداوند باشد. ۸- گرفتارى مشرکان
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • حاضر نيست) گفت در اثر اين غيبت او را عذاب سختى خواهم كرد (بال و پرش را مى‏كنم) يا او راسر مى‏برم مگر اينكه دليل روشنى بر غيبت خود بياورد. [نمل:22-24]. يعنى:
    ۶ کیلوبایت (۶۳۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۸
  • نعمت، موجب مبغوض خدا شدن است. (قلیلاً ما تشکرون . و قالوا) التفات از خطاب به غیبت، احتمال دارد به منظور القاى نکته یاد شده باشد. ۳ - در نظر کافران، حقیقت انسان،
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • ما منعک ... ألاّتتّبعن ) ۳ - موسى(ع)، وظایف و مسؤولیت هاى هارون را در زمان غیبت خود، براى وى معین کرده بود. (ما منعک ... ألاّتتّبعن أفعصیت أمرى ) «لا» در
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • وای بر هر کوشای در غیبت‌گویی (و) عیب‌جویی! آن کس که مالی گرد آوَرْد و بر شمردش‌. پندارد که مالش او را ماندگار کرده. هرگز (نه چنان است)! همواره در آتش خردکننده
    ۳ کیلوبایت (۷۱ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
  • كه مظلوم حق دارد از خود دفاع كند و ظلم ظالم را اظهار نمايد و آن از موارد غيبت و اشاعه فحشل‏ء نيست . جهرة اسم است به معنى آشكار شده (اقرب الموارد) [بقره:55]
    ۵ کیلوبایت (۴۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۷
  • به خاك مى‏ماليد. و گفته‏اند: رفت در حاليكه آنها را به غضب مى‏آورد چون در غيبت او از حلول عذاب مى‏ترسيدند. ممكن است مفاعله به معنى مجرد باشد كه آن هميشه
    ۶ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۰
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)