نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۱۵۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • روح‌ و بدن‌) اما ‌از‌ عالم‌ عقول‌ عقل‌ انساني‌ و مراد ‌از‌ عالم‌ عقول‌ نه‌ ‌بر‌ مسلك‌ افلاطون‌ ‌که‌ عقول‌ عشره‌ قائل‌ شد عقول‌ طوليّه‌ و عقل‌ عاشر ‌را‌ ‌که‌
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • اسلحه) خويش را برگيريد و گروه گروه يا همگى به جهاد خارج شويد. نفُور: (بروزن عقول) بمعنى دورى است [ملك:21]. بلكه در طغيان و دورى از حق اصرار ورزيدند و اگر
    ۳ کیلوبایت (۲۳۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۵
  • اوست عالم به عوالم غیب و شهود و بزرگ خدای متعال (برتر از هر وصف و ادراک عقول). دانای نهان و آشکار و بزرگ و بلندمرتبه است. داناى نهان و آشكار، آن خداى
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
  • افعال غريبه و استنباط صنايع مختلفه در عالم و استجماع كمالات متنوعه به وساطت عقول زكيه و افهام صافيه و همچنين در جلد 12 - صفحه 262 انتقال از حالى به حالى و
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۱
  • افكنده نشد بر او دستوانه‌هاى زرّين يا نيامدند با او فرشتگان پياپى‌ پس سبك كرد عقول قوم خود را پس اطاعت نمودند او را همانا آنها بودند گروهى متمرّدان. تفسير خداوند
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۸۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۳
  • ‌خدا‌ علت‌ تامه‌ بوده‌ و فقط عقل‌ اول‌ بنحو عليت‌ ‌از‌ ‌او‌ صادر ‌شده‌ و عقول‌ طوليه‌ و عرضيه‌ ‌که‌ افلاطون‌ طوليه‌ ميگويد ‌که‌ ‌از‌ ‌هر‌ كدام‌ عقل‌ ديگري‌
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
  • ملائكه‌ ‌است‌ ‌که‌ تعبير ‌به‌ عالم‌ عقول‌ مي‌كنند ‌که‌ بمذهب‌ افلاطون‌ عقول‌ عشره‌ قائل‌ ‌است‌ و بمذهب‌ ارسطو عقول‌ عرضيه‌ تعبير ميكند و ‌در‌ لسان‌ اخبار
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
  • تخصيص بعد از تعميم به جهت تأكيد وقوع آن مبالغه در انذار است، و بر صاحبان عقول مخفى نيست كه اشياء قسم خورده شده، دالند بر قدرت سبحانه بر آنچه قسم ياد شده
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۵ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • هود پيغمبر را نمايند، ايشان در جواب گفتند: آنگاه كه شما تابع او شويد، در عقول خود زيانكار، و در آراى خود فريب خورده، از جمله سفيهان و بى‌خبران باشيد. اين
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
  • كه خداوند فرموده نه كلمات حكماء يونان و فلاسفه كه از ترشحات قواى فكريه و عقول طبيعيه است، لكن حكمت نبويه مربوط به عقل به مسموع و مربوط است به افاضات سبحانى
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • افكنده نشد بر او دستوانه‌هاى زرّين يا نيامدند با او فرشتگان پياپى‌ پس سبك كرد عقول قوم خود را پس اطاعت نمودند او را همانا آنها بودند گروهى متمرّدان. تفسير خداوند
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۱۵ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • است از اذهان و عقول شما، و منكر مى‌شويد آنچه را كه اهون و اسهل باشد در اذهان و عقول شما. و ذكر «اهون» به صيغه تفضيل به جهت آنست كه در عقول مقرر شده كه اعاده
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • افكنده نشد بر او دستوانه‌هاى زرّين يا نيامدند با او فرشتگان پياپى‌ پس سبك كرد عقول قوم خود را پس اطاعت نمودند او را همانا آنها بودند گروهى متمرّدان. تفسير خداوند
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
  • ‌در‌ ‌او‌ عقل‌ ديگر و هكذا ‌اينکه‌ عقول‌ ‌از‌ جهت‌ ‌خود‌ ‌هر‌ كدام‌ يك‌ عقل‌ و ‌از‌ جهت‌ اشراق‌ نور حق‌ و ساير عقولعقول‌ متعدده‌ و مثل‌ زده‌ ‌به‌ اينكه‌
    ۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • آيات بينه و شواهد ظاهره، هر آينه دلالات و علاماتى است براى صاحبان عقول. تبصره: صاحبان عقول را تعبير به «اولى النهى» فرمود، زيرا صاحب عقل به سبب آن باز ايستد
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • آسمانها و زمين است از صاحبان عقول از قبيل ملائكه و جن و انس يا هر موجودى كه در آنها است اگر كلمه من بملاحظه تغليب صاحبان عقول بر غير آنها ذكر شده باشد و
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • پذيرند به مواعظ آن صاحبان عقل خالص از شوائب، يا استحضار نمايند ارباب عقول صافيه آنچه در عقول ايشان مركوز است از دلائل معرفت و كمالات و حقايق. يا داوُدُ إِنَّا
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۴
  • اللّه احتجب عن العقول كما احتجب عن الابصار. بدرستى كه ذات سبحانى محجوب است از عقول، چنانچه مستور است از ابصار. و نيز حضرت علوى عليه السّلام در جواب سائل گفت:
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • لَيَقُولُنَّ اللَّهُ‌: هر آينه گويند كه خدا آفريده است اينها را، زيرا اين مطلب در عقول ثابت شده كه واجب است انتهاى ممكنات به يكى كه واجب الوجود باشد. فَأَنَّى يُؤْفَكُونَ‌:
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • افكنده نشد بر او دستوانه‌هاى زرّين يا نيامدند با او فرشتگان پياپى‌ پس سبك كرد عقول قوم خود را پس اطاعت نمودند او را همانا آنها بودند گروهى متمرّدان. تفسير خداوند
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)