نتایج جستجو
از الکتاب
- خود را بىنياز بيند همين كه خود را بىنياز پندارد. چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. برای اینکه خود را بی نیاز می پندارد. هرگاه كه خويشتن را بىنياز بيند۳۲ کیلوبایت (۳٬۱۴۱ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۷
- در نتيجه آنان نمىفهمند. منحصرا گناه و عقوبت آنها راست که با وجود تمکن و دارایی از تو رخصت معافیت از جنگ میطلبند و خوش دارند که با بازماندگان (یعنی زنان۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- به شاه) گفت: در این صورت مرا به خزانهداری مملکت منصوب دار که من در حفظ دارایی و مصارف آن دانا و بصیرم. یوسف گفت: مرا سرپرست خزانه های این سرزمین قرار۵۸ کیلوبایت (۵٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- بر هر که بخواهد چیره میگرداند. و خدا بر هر چیزی بس تواناست. آنچه خدا از (دارایی) ساکنان آن قریهها بر پیامبرش برگردانید، از آنِ خدا و از آنِ پیامبرش و از۱۷ کیلوبایت (۸۲۱ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- فرزند باشد برای شما ربع خواهد بود، پس از خارج کردن حق وصیت و بدهی که به دارایی آنها تعلق گرفته است. و سهم ارث زنان ربع ترکه شما مردان است اگر دارای فرزند۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- رزقنهم ینفقون) ۱۰ - امکانات و دارایى هاى انسان، رزقى عطا شده از جانب خداوند (و ممّا رزقنهم ینفقون) ۱۱ - اذعان به خدادادى بودن دارایى ها، زمینه ساز پیدایش روحیه۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- تكليف نمىكند. زودا كه خدا پس از دشوارى آسانى پيش آورد بر توانگر است كه از دارايى خود هزينه كند، و هر كه روزى او تنگ باشد بايد از آنچه خدا به او داده خرج۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۰۸ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۸
- آن كسانى هستيد كه پيش از شما بودند. [و] نيرويى افزونتر از شما داشتند و دارايى و اولادشان بيشتر بود. آنان از بهرهى خود استفاده كردند، شما نيز همان طور۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- مى شود. ۵ - امکانات و دارایى هاى انسان، رزقى است عطا شده از جانب خداوند. (من مّا رزقنکم) ۶ - توجه و اذعان به خدادادى بودن امکانات و دارایى ها، زمینه ساز پیدایش۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- .. الوصیة) ۲ - داشتن دارایى فراوان از شرایط وجوب وصیتهاى مالى است. (کتب علیکم ... إن ترک خیراً الوصیة) مراد از «خیر» مال و دارایى است. برخى از مفسّران۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- الفت ایجاد کرد! او توانا و حکیم است! و دلهايشان را الفت داد، كه اگر تو دارايى زمين را يكجا هزينه مىكردى نمىتوانستى دلهايشان را الفت دهى، و اين خدا۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- شمردهاند بنظر حقير از اعظم صفات ثبوتيّه و بمعني دارايي و واجد بودن ذات حقتعالي است آن دارايي که محدود بحدّي و منتهي بنهايتي نيست «يوم»۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- ريخته است. و مىگويد: اى كاش كسى را شريك پروردگارم نساخته بودم. و [سرانجام] داراییاش بر باد رفت، و او به خاطر هزینهای که در آن کرده بود، دست [حسرت] بر دست۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- زندگی دنیا به وسیله آنها عذاب کند، و جانشان در حالی که کافرند بیرون رود. دارايى و فرزندانشان تو را به اعجاب نيفكند. جز اين نيست كه خدا مىخواهد به آنها۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- مطلب یاد شده پى برد. ۹- خداوند، اعطا کننده پاداش و نه نیازمند به اموال و دارایى خلق (یؤتکم أجورکم و لا یسئلکم أمولکم) ۱۰- پاداش الهى به مؤمنان متقى، به۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- غفلت و بىايمانى، مايهى حسرت است. «فِي غَفْلَةٍ وَ هُمْ لا يُؤْمِنُونَ» 5- دارايىها سبب غفلت، و غفلت سبب كفر است. «فِي غَفْلَةٍ وَ هُمْ لا يُؤْمِنُونَ إِنَّا۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- شمردهاند بنظر حقير از اعظم صفات ثبوتيّه و بمعني دارايي و واجد بودن ذات حقتعالي است آن دارايي که محدود بحدّي و منتهي بنهايتي نيست «يوم»۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- الْمُؤْمِنُونَ ... يُقِيمُونَ ... يُنْفِقُونَ 11- اسلام، انفاق بخشى از مال و دارايى را لازم دانسته است، نه تمام آن را. «مِمَّا «1». فاطر، 28. «2». تفسير نمونه۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- انسانهاست. أَوْفُوا زِنُوا ... ذلِكَ خَيْرٌ 6- درستكارى اقتصادى، برتر از دارايى وكسب مال از راه كمفروشى است. نتيجهى دادوستد درست و رعايت حقوق مردم، به۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- آیه 220 شأن نزول: پس از نزول آیاتی «1» که در آن از نزدیک شدن به اموال و دارایی یتیمان و نیز از خوردن اموال آنها نهی شده مردمی که یتیمی در خانه داشتند،۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵