نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۳۴۰
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • مريم ٥٦ (رده عوامل تعظیم ادریس)
    اولیاءالله: اهمیت تعظیم اولیاءالله ۱۱ تربیت: روش تربیت ۹ تعظیم: ملاک تعظیم ۷، ۱۰ ذکر: ذکر الگوها ۹; ذکر انبیا ۹; ذکر قصه ادریس (ع) ۱ راستگویى: ارزش راستگویى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • شود، و اگر مى بینیم در سوره، «روم» این کلمه به صورت نکره آمده است، براى تعظیم و بزرگداشت آن است، یعنى در بهترین و برترین باغ هاى زیبا و سرورانگیز بهشت
    ۲ کیلوبایت (۱۳۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
  • مريم ٤١ (رده تعظیم انبیا)
    ارزشها: ارزشهاى معنوى ۸; ملاک ارزشها ۸ انبیا: احترام انبیا ۲; تعظیم انبیا ۲ اولیاءالله: اهمیت تعظیم اولیاءالله ۴ تبلیغ: روش تبلیغ ۲ تکریم: ملاک تکریم ۸ ذکر:
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • مريم ٨٥ (رده تعظیم متقین)
    به سوى خداى رحمان به مهمانى و ديدار فراهم آريم. روزی ما پرهیزگاران را (با تعظیم و تکریم هرچه بیشتر) به گونه‌ی گروههائی که به نزد شاهان روند و مهمانان ایشان
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • پرداخته کرده‌اید؟!). چون که به پدرش و قومش گفت: «این مجسمه‌هایی که شما با تعظیم دل داده و ملازم آنها شده‌اید چیستند؟» هنگامی که گفت به پدر خود و قوم خود
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • الحج ٣٦ (رده تعظیم شعائرالله)
    احکام ذبح ۶، ۷ شتر: آداب نحر شتر ۸، ۹; بسمله در نحر شتر ۶، ۷ شعائرالله :۱ تعظیم شعائرالله۳ شکر: اهمیت شکر ۱۷; اهمیت شکر نعمت ۱۵; شکر نعمت ۱۶ فقرا: اهمیت
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • پیغمبر! بیان دار) آن گاه را که به فرشتگان دستور دادیم: برای آدم سجده (ی تعظیم و تکریم) ببرید، پس (همگی اطاعت کردند و) سجده بردند مگر ابلیس که سر باز زد
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • ترس فرشتگان از خداوند، آمیخته با تعظیم، احترام و توجه ویژه به خداوند است. (و هم من خشیته مشفقون ) «خشیت» ترس توأم با تعظیم و احترام و «اشفاق» ترس آمیخته با
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • ندارند بسی شتابزده آن را می‌خواهند، و کسانی که ایمان آورده‌اند، از آن با تعظیم هراسناکند و می‌دانند که آن حقّ است. هان‌! همانا آنان که در (باره‌ی) قیامت
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۴۰ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
  • زیرا آوردن اشاره - به جاى ذکر نام - یا براى تحقیر است و یا تعظیم. سیاق آیه شریفه، حاکى از تعظیم است. ۳ - مکه در عصر بعثت، شهرى امن بوده و ساکنان آن، باید
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ‏۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۲۱
  • نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی برخی را به جای خدا به ربوبیّت تعظیم نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید: شما گواه باشید که ما تسلیم فرمان
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • استعمال فعل جمع به جای فعل مفرد، یعنی (إِرْجِعُونِی) به جای (إِرْجِعْنِی)، محض تعظیم مخاطب است. حسّان بن ثابت می‌گوید: اَلا فَارْحَمُونِی یا إِلهَ محمّد فَأِنْ
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • می‌داند، و جز برای کسی که (او) رضایت دهد شفاعت نمی‌کنند، حال آنکه از بیم او با تعظیم (وی) هراسانند. و هرکس از آنان بگوید: «بی‌گمان من خدایی غیر از او هستم‌» پس
    ۵۱ کیلوبایت (۲٬۴۱۹ واژه) - ‏۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
  • مالك نگهبان آن بوده و بتخانه‏اى بر آن بنا كرده بودند، قريش و تمام عرب آن را تعظيم مى‏نمودند بدان مناسبت فرزندان خويش را «زيدلات» - و «تيم لات» نام مى‏گذاشتند
    ۴ کیلوبایت (۲۹۵ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
  • إذا الرسل أُقّتت . لأىّ یوم أُجّلت) «أىّ» اسم استفهام و یا موصوله و مفید تعظیم و تهویل است. «اُجّلت» به معناى «أخّرت» است. در این برداشت مرجع ضمیر فاعلى
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۶ واژه) - ‏۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
  • (نگا: یونس / ، طه / ، شعراء / و ). ذکر صیغه جمع خطاب به فرعون در آیه برای تعظیم است. وَ نُمَکِّنَ‌ لَهُمْ‌ فِي‌ الْأَرْضِ‌ وَ... (۱) Tabber requires Javascript
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • تحیت بزرگ خداوند به الیاس پیامبر(ع) (سلم على إل یاسین) تنوین «سلام» براى تعظیم است و «إل یاسین» در زبان عرب، لغت و تعبیر دیگرى از «الیاس» مى باشد. ۲ - الیاس(ع)،
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۲۴ واژه) - ‏۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۳
  • منظور انوار تجلی الهی، و زیبائیهای غیرقابل توصیف است. «مَا یَغْشی»: مراد تعظیم و تفخیم و تکثیر شی‌ء یا اشیائی است که سدره را در آن وقت در بر گرفته بود.
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۰۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۲
  • الاغ و وسق در باره شتر بكار مى‏رود. وقار: عظمت. اسم است از توقير به معنى تعظيم و آن در اصل به معنى ثبوت است (مجمع) [نوح:13-14]. «وَقاراً» مفعول «تَرْجُونَ»
    ۳ کیلوبایت (۲۵۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • (أصحب الیمین . فى جنّ-ت) «جنّات» جمع «جنّت» (بوستان) است و تنوین آن بر تعظیم دلالت دارد. ۲ - اصحاب الیمین در بهشت، به گفتوگو و پرسوجو از یک دیگر خواهند
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۷۳ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۱
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)