نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۲۹۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • معناى ادب معناى ادب و بيان اختلاف مفهوم آن با اختلاف مقاصد در جوامع مختلف اخلاق وصف روح ، و ادب وصف عمل است و ادب ، ناشى از اخلاق مى باشد و ادب الهى انبياءهياءت
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • این کلمه «خاشِعَةً»، از مادّه «خشوع» در اصل به معناى تضرع و تواضعِ توأم با ادب است، و به کار بردنِ این تعبیر، در مورد زمین خشکیده، در حقیقت یک نوع کنایه
    ۲ کیلوبایت (۱۰۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۸
  • آیات شامل این کلمه «حَدَب» (بر وزن ادب) به معناى بلندى هایى است که میان پستى ها قرار گرفته و گاهى به برآمدگى پشت انسان نیز حدب گفته مى شود. حدب‌ (۱ بار)
    ۲ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
  • الحجرات ٤ (رده اهمیت ادب)
    براى مبالغه و تأكيد و مزيد اتّعاظ و استقلال و انفصال در ادب ديگرى كه دستور داده ميشود از اين ادب بغرض اهتمام بهر دو خطاب باهل ايمان تكرار شده تا مشعر باشد
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۷۲ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • الحجرات ٥ (رده تعلیم ادب در جاهلیت)
    دین مجموعه‌ای است از آداب: ادب در برابر خدا، ادب در مقابل پیامبر صلّی اللّه علیه و اله و پیشوایان معصوم علیهم السّلام، ادب در مقابل استاد و معلم، و پدر
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
  • معناى ادب معناى ادب و بيان اختلاف مفهوم آن با اختلاف مقاصد در جوامع مختلف اخلاق وصف روح ، و ادب وصف عمل است و ادب ، ناشى از اخلاق مى باشد و ادب الهى انبياءهياءت
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۳۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • مريم ٤٥ (رده ادب در گفتگو با پدر)
    پرستى ۴ بى لیاقتى: نشانه بى لیاقتى ۶ پدر: ادب در گفتگو با پدر ۱۰; روش گفتگو با پدر ۱۰; مهربانى با پدر ۱۰ تبلیغ: ادب در تبلیغ ۹; روش تبلیغ ۹; مهربانى در تبلیغ
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • طه ٦٥ (رده ادب جادوگران فرعون)
    تجاسر و هتاكى ننموده بلكه به حسن ادب رفتار كردند، لذا سعادت نصيب ايشان شده عاقبت الامر مؤمن گرديدند به بركت مراعات حسن ادب. لقمان حكيم در وصاياى پسر خود فرمايد:
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ» «1» اگر ادب در كلام لازم است، در رفتار و كردار، به طريق اولى لازم است. آهسته سخن گفتن، نشانه‌ى ادب، تواضع، وقار و آرامش انسان است
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۶
  • المائدة ١١٢ (رده ادب در ذکر خدا)
    عیسى مورد سرزنش وى به خاطر رعایت نکردن ادب در یادکردن از نام خدا (هل یستطیع ربک ... قال اتقوا اللّه) رعایت ادب در مورد آیه این بود که حواریون به جاى «ربک»
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۳۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
  • الحجرات ٢ (رده زمینه ادب)
    براى مبالغه و تأكيد و مزيد اتّعاظ و استقلال و انفصال در ادب ديگرى كه دستور داده ميشود از اين ادب بغرض اهتمام بهر دو خطاب باهل ايمان تكرار شده تا مشعر باشد
    ۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ‏۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
  • طه ١٢ (رده ادب در استماع کلام خدا)
    نَعْلَیْکَ»: کفشهایت را از پا بیرون بیاور. در آن زمان بیرون آوردن کفش نشانه تواضع و ادب بوده است (نگا: المصحف المیسّر). «طُویً»: طُوی، نام سرزمین کنار کوه طور است
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • مريم ٨ (رده ادب زکریا)
    عتیًّا) جمله «قد بلغت...» کنایه از ناتوانى بر آمیزش جنسى است. ۱۰- لزوم رعایت ادب در گفتار با خداوند (و قد بلغت من الکبر عتیًّا) ۱۱- زکریا(ع)، محرومیت از فرزند
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • الجن ١٠ (رده ادب جن)
    را آفرید; نه این که به چه هدفى آنان از استراق سمع، ممنوع شدند؟ ۶ - رعایت ادب، از سوى جن نسبت به خداوند (و أنّا لاندرى أشرّ أُرید بمن فى الأرض أم أراد بهم
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۲۸ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۸
  • القصص ٥٥ (رده اهمیت ادب)
    - لزوم پرهیز از هم نشینى با افراد نادان و یاوه گو (لانبتغى الجهلین) ادب: اهمیت ادب ۵ اهل کتاب: استقامت مؤمنان اهل کتاب ۷; روش برخورد مؤمنان اهل کتاب ۱،
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
  • مريم ٤٢ (رده ادب در تبلیغ)
    تبيين ضلالت او، و حجت را بر او لازم ساخت به ابلغ احتجاج با مراعات رفق و حسن ادب؛ زيرا تصريح به گمراهى او ننمود، بلكه از او طلب علتى نمود كه داعى او بود به
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • النساء ٥ (رده ادب در سخن)
    رشد جامعه ۱۱ ; مسؤولیت جامعه ۶، ۱۲ ; مصالح جامعه ۱۰ خدا: مالکیت خدا ۸ سخن: ادب در سخن ۱۴ سرمایه: اهمیّت سرمایه ۱۱ سفیه:۱۰، ۱۵ احکام سفیه ۱۰، ۱۵ ۱، ۴، ۵،
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • وادى سينا در اثر خطاب خدا و مقام قرب و موطن حضور و مناجات، مقدس شد و شرط ادب آن بود كه موسى در آن جا بى كفش باشد لذا امر به خلع نعل شد، مقدّس بودن كعبه
    ۳ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
  • بعكس نقل مى‏كند. نگارنده گويد: ظاهرا فرق مهمى ميان كسب و اكتساب نباشد در كتب ادب نيز تصريح كرده‏اند كه افتعل به معنى فعل مى‏آيد. اكتساب در قرآن در تحمل و كسب
    ۳ کیلوبایت (۳۰۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
  • بعكس نقل مى‏كند. نگارنده گويد: ظاهرا فرق مهمى ميان كسب و اكتساب نباشد در كتب ادب نيز تصريح كرده‏اند كه افتعل به معنى فعل مى‏آيد. اكتساب در قرآن در تحمل و كسب
    ۶ کیلوبایت (۳۹۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)