نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۲۹۱
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آیات شامل این کلمه «تُبْلَى» از مادّه «بلوى» به معناى آزمایش و امتحان است، و از آنجا که به هنگام آزمایش حقیقت اشیاء ظاهر و آشکار مى شود، این ماده در معناى
    ۱ کیلوبایت (۵۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۹
  • «لِیَبْلُوَکُم» از مادّه «بلاء و ابتلاء» به معناى آزمایش است، همان گونه که سابقاً هم اشاره کرده ایم، آزمایش هاى الهى براى کشف حال و پى بردن به وضع درونى و
    ۲ کیلوبایت (۱۱۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱
  • طلا در آتش است تا میزان خلوص آن روشن شود، سپس این ماده (فتنه) هم به معناى «آزمایش»، هم به معناى «عذاب و مجازات» و هم به معناى «گمراهى و شرک» به کار رفته است
    ۲ کیلوبایت (۸۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۹
  • بعداً در معناى آزمایش به کار رفته است. مانند آیه مورد بحث، آزمایشى که نتیجه آن خلوص قلب و گستردگى آن براى پذیرش تقوا است. محن‌ (۲ بار) آزمايش كردن [حجرات:3]
    ۲ کیلوبایت (۱۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۷
  • گردد و معلوم شود خالص است یا ناخالص؟ «فِتْنَه» در قرآن مجید مکرّر به معناى آزمایش و امتحان آمده است. و در تفسیر آیه 193 سوره «بقره» گفته ایم،مفهوم وسیعى دارد
    ۱۶ کیلوبایت (۱٬۴۱۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱
  • requires Javascript to function. و آیاتی (از قدرت خویش) را به آنها دادیم که آزمایش آشکاری در آن بود (ولی آنان کفران کردند و مجازات شدند)! |و آنها را از آيات
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۳
  • بزرگ نزد خداوند است. قطعاً اموالتان و اولادتان، وسیله‌ی آزمایش شمایند، و (اگر در این میدان آزمایش، از عهده بر آئید، برای شما) اجر و پاداش بزرگی در پیشگاه
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • استمرار آزمایش دارد. ۲- مال و تن و جان مؤمنان، وسیله آزمایش آنان (لتبلونّ فى اموالکم و انفسکم) ۳- آزمایشِ به وسیله تن و جان، مرحله اى پس از آزمایش به وسیله
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • ترجمه Tabber requires Javascript to function. ما «ناقه» را برای آزمایش آنها می‌فرستیم؛ در انتظار پایان کار آنان باش و صبر کن! |[به صالح گفتيم:] همانا ما
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۹ واژه) - ‏۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
  • و هراس) آزمایش شدند و سخت به اضطراب افتادند. اینجا (بود که) مؤمنان در آزمونی بس دشوار گرفتار شدند و به سختی متزلزل گشتند. آنجا (یا آنگاه) آزمایش شدند مؤمنان
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • نگهدارى کند. و انتخاب این تعبیر، براى همین منظور است که البته باید از طریق آزمایش قطعى مشخص گردد. بعضى گفته اند: «أَشُدّ»، جمعى است که مفرد ندارد; و بعضى
    ۳ کیلوبایت (۱۹۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
  • «اعلموا» و سپس منحصر کردن مال و اولاد براى آزمایش با کلمه «انما» و آنگاه مال و فرزند را آزمایش خواندن و نه وسیله آزمایش. این همه تأکید براى رساندن این حقیقت
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۰۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • منتسب مى دانست و نه از خود نفى مى کرد. و آنگاه که سخن از آزمایش به میان آمد، نسبت به آنان که در آزمایش موفق مى شوند، گفت: «فانّه منّى». ۷ - لزوم پرهیز از اتّکاى
    ۸۵ کیلوبایت (۶٬۶۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • Javascript to function. هر انسانی طعم مرگ را می‌چشد! و شما را با بدیها و خوبیها آزمایش می‌کنیم؛ و سرانجام بسوی ما بازگردانده می‌شوید! |هر نفسى چشنده‌ى مرگ است،
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • نبات، حیوان، دریا و دیگر آثار] روی زمین است، زینت زمین قرار دادیم تا آنان را آزمایش کنیم که کدامشان از جهت عمل نیکوترند. ما هر چه در روى زمين است زينت آن قرار
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • می‌شود که یکی از اسباب مهم امتحان الهی وفور نعمت است، و اتفاقا آزمایش به وسیله «نعمت» از آزمایش به وسیله «عذاب» سخت‌تر و پیچیده‌تر است، زیرا طبیعت فزونی نعمت،
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۷۷ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۵۲
  • و سامرى آنها را گمراه ساخت.» خدا فرمود: همانا ما قوم تو را پس از آمدن تو آزمایش کردیم و سامری آنان را گمراه کرد. [خدا] گفت: ای موسی! ما به راستی قوم تو
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • Javascript to function. ما آنها را آزمودیم، همان گونه که «صاحبان باغ» را آزمایش کردیم، هنگامی که سوگند یاد کردند که میوه‌های باغ را صبحگاهان (دور از چشم
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۵ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
  • 259 (آیه 155)- جهان صحنه آزمایش الهی است! بعد از ذکر مسأله شهادت در راه خدا، و زندگی جاویدان شهیدان، در این آیه به مسأله «آزمایش و چهره‌های ج1، ص139 گوناگون
    ۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۰۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • وسیله‌ای بود برای امتحان و آزمایش این جمعیت، لذا قرآن می‌گوید: «ما این چنین آنها را به چیزی که در برابر آن مخالفت می‌کردند آزمایش می‌کردیم» (کَذلِکَ نَبْلُوهُمْ
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)